Soms mag bellen wel

Geplaatst op Aug 09, 2010 | Geplaatst in  Nieuws | Door Esther | Geen reacties

Weer een telefoontje onder eten, terwijl je jezelf al tijden terug hebt laten inschrijven in het wettelijke Bel-me-niet-register. De eerste gedachte: het bedrijf overtreedt de wet. Maar dat hoeft niet altijd te zijn. Volgens Consuwijzer mogen bedrijven consumenten blijven bellen die hun klant zijn (geweest). Zij mogen alleen een aanbod doen voor en vergelijkbaar product of dienst. En ze moeten de mogelijkheid bieden zich te laten inschrijven in het Bel-me-niet Register. De (voormalige) klanten hebben het recht om in een gesprek aan te geven dat ze door dat bedrijf niet meer gebeld willen worden.
ConsuWijzer adviseert mensen die zich al voor de start van het wettelijke Bel-me-niet Register waren ingeschreven in het vrijwillige register van Info-filter, dat ze hun inschrijving moeten vernieuwen. Immers: die inschrijving is automatisch overgenomen in het wettelijke register, maar geldt slechts voor drie jaar. Na die periode vervalt de blokkering. Nu inschrijven kan nieuwe verstoringen van het avondeten voorkomen. www.bel-me-niet.nl

Bron: Noord-hollands Dagblad, De Ombudsman

Foto: originele telefoon Zeg n”s Aa en in bezit van Esther van Bronkhorst Trainingen & Advies

 

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *