Referenties opdrachtgevers

Meer dan 13,5  jaar hoge waarderingen! Beoordelingen van cursisten deelname aan maatwerktrainingen in 2017

Gemiddelde cijfer voor de training: 8,7

Gemiddelde cijfer voor de trainer:  8,9


Reacties opdrachtgevers

Ontvangen december 2016 – januari 

Trots op 3 ontvangen referenties van mooie klanten over ons bureau. Esther van Bronkhorst weet dat zij met passie en doorzettingsvermogen zo ver is gekomen met meer dan 1500 cursisten opgeleid in 12 jaar.

Reacties van een grote uitgever directie: De trainingen zijn vol enthousiasme, zeer professioneel gegeven door Esther. Iedereen vond de training positief en de kwaliteit van de telefoongesprekken zijn vooruit gegaan.

Directie ziekenhuis: Esther is een zeer enthousiaste betrokken trainer en zij heeft een antenne voor wat er speelt in een organisatie en speelt daar met maatwerk op in. Ons team is een stap verder in hun telefonische vaardigheden.

Directie transportbedrijf: De medewerkers hebben diverse achtergronden en functies en ervaring, Esther wist dan ook iedereen erbij te betrekken. De medewerkers hebben er allemaal wat van opgestoken zowel de telefoonvaardigheden als de interne communicatie. Zeker hebben de trajecten positief bijgedragen aan de interne communicatie en de telefoonvaardigheden van alle medewerkers.

 

 

Ontvangen april 2016

Met dank aan één van onze ambassadeurs

Alkmaar, 15 april 2016. Al meer dan 11 jaar maakt onze trainer Esther haar werk meer dan waar. Daar zijn wij natuurlijk heel blij mee. Lees dan ook één van onze vele ambassadeurs die vertellen over de ervaring van het maatwerk, de training, coaching en nazorg.

Heiloo, april 2016

Wij hebben met ons team van accountantskantoor Smit & Partners B.V. een hele leuke en leerzame dag gehad van Esther van Bronkhorst.

Mevrouw Van Bronkhorst brengt de training op een leuke spontane manier. Maar wel zodat ze iedereen mee krijgt.

Ons team is nu veel sterker aan de telefoon en wij komen daadkrachtiger over naar onze klanten en mensen die ons per telefoon bereiken.

Een telefoongesprek is nu ook sneller gepleegd dan een mailbericht. En het effect wat je ermee bereikt is een stuk efficiënter en vaak een toegevoegde waarde om je band met je klant persoonlijk te  houden of om commerciëler te zijn.

Esther enorm bedankt voor deze mooie en leerzame dag!

Met vriendelijke groeten,

Directie
Smit & Partners B.V.

 

Heel hartelijk dank voor deze mooie aanbeveling, Smit & Partners sluit dan ook zeker aan bij onze enorme lijst van ambassadeurs in heel Nederland.

Ontvangen 1 oktober 2015

Beste Esther van Bronkhorst,
Ik heb een aanbeveling van uw werk geschreven die u kunt toevoegen aan uw profiel.
Vriendelijk bedankt,
Daniëlle Mooij-de Swart

‘Het moment dat Esther haar bedrijf kwam inschrijven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel van Alkmaar kan ik mij nog goed herinneren. Ik heb bewondering voor het feit dat zij al zo lang succesvol onderneemster is.

Veel ondernemersplezier en succes gewenst voor de vele jaren die komen Esther!

 

 

Ontvangen maart 2015

1 Op 1 maatwerk training “De telefoniste- receptioniste het tele-visitekaartje van ons bedrijf”.

Goedemiddag Esther,

Bijgaand mijn referentie.
De Training was leerzaam en absoluut NIET  saai. We hebben hard gewerkt en het was ook zeker leuk om te doen.
Ik vond de dagindeling afwisselend met theorie en praktijk en heb dit als erg prettig ervaren.

Ook vond ik het fijn dat ik de praktijk op mijn eigen werkvloer heb gekregen, zodat het gelijk duidelijk werd wat ik kon veranderen en wat er juist goed ging.

De dag vloog om en ik ga de tips zeker toepassen. De training beoordeel ik met een 9 en voor de trainer ook een 9.

De training was goed voorbereid en ik heb een topdag gehad.

Esther bedankt!!!

Namens cursiste / medewerkster van de front-office van 
een groot verzekeringskantoor in Noord- holland. 

 

 

Ontvangen februari 2015

Wij van grote Verkeersscholen in het oosten van het land hebben een training commercieel telefoneren gevolgd bij Esther van Bronkhorst.

Het was een leuke en leerzame dag, veel tips en tools van Esther gekregen door haar jarenlange ervaring hebben wij voor Esther gekozen
daar je weet dat dit bedrijf een goed product levert met de vele uitmuntende referenties was de keuze voor ons niet moeilijk,

Een echte aanrader,

Met vriendelijke groet,

Directeur grote Rijschool in het Oosten van het land

 

 

Ontvangen januari 2015

Esther van Bronkhorst heeft onze oren ook wat verder open gezet!

Terwijl wij zelf denken dat we de gesprekken nog niet zo verkeerd deden hebben we nu goed geluisterd en geoefend.

In de training straalde Esther haar enthousiasme ervan af en dat heeft een positieve werking op het team gehad.

De passie en drive wist Esther prima over te brengen en hebben we alleen maar enthousiaste reacties ontvangen van mijn collega’s.

Trainen hoeft dus NIET SAAI te zijn!

Esther is een toegevoegde waarde voor ons geweest.

Veel succes.!

Manager Rederij Amsterdam

 

 

Ontvangen 2 juli 2014

Esther van Bronkhorst training & advies heeft voor onze afdelingen verkoop binnendienst, orderaanname en receptie een training op maat gemaakt, uitgevoerd op twee dagdelen.

De training was goed opgezet, en speciaal afgestemd op onze wensen.

De twee trainings-dagdelen waren interactief en informeel van opzet, wat de sfeer om te leren zeer ten goede kwam. Door de informele sfeer en manier van trainen van Esther, was de drempel om actief mee te doen en ervaringen te delen al snel verdwenen.

Al onze mensen hebben de training als zeer positief ervaren en  brengen het geleerde nu vol enthousiasme in praktijk.

Met vriendelijke groet,

Recycling bedrijf, leidinggevende

 

 

Ontvangen mei 2014

Beste Esther,

Hierbij mijn referentie voor jou.

Via ons bedrijf Roele De Vries zijn wij in aanraking gekomen met op maat gemaakte telefoontrainingen van Esther.

Wij zijn een nieuwe weg ingeslagen met de commerciële afdeling binnen ons bedrijf, een “opfris “cursus voor onze Back Office  was daarbij van belang! Samen met Esther heb ik aangegeven wat ik wilde bereiken met deze training, zij heeft dat heel goed voorbereid en uitgevoerd!!

Praktijk gerichte cases zijn getraind, daarna goed door gesproken zodat onze medewerksters er veel van hebben geleerd.

Inmiddels zijn we een maand verder en kun je horen dat wij de training goed in praktijk brengen, elkaar helpen bij elkaars telefoongespreken heel leuk om te horen!

En Esther een compliment voor jou! Je hebt ons met ze allen bewust gemaakt van het feit hoe belangrijk onze klanten voor ons zijn! Bedankt daarvoor!

Heel veel succes verder!

Teamleider Back Office   

 

Ontvangen mei 2014

 

Beste Esther,

Door het enthousiasme en vakmanschap van Esther van Bronkhorst. was het weer een leuke en leerzame ervaring.

Ik kan iedereen aanraden om bij jou een telefoontraining op maat te volgen.
De training wordt toegespitst op bedrijfssituatie en hierbij horende behoefte.
Zo houden we de kwaliteit van onze organisatie in stand.

Met vriendelijke groet,

Leidinggevende Recycling organisatie

 

 

Ontvangen april 2014

Beste Esther,

Via internet ben ik op zoek gegaan naar een training voor onze receptionistes en mijn aandacht werd getrokken door “Esther van Bronkhorst Trainingen & Advies”.
Na ons eerste, zeer positieve, telefoongesprek zijn Esther en ik gelijk aan het werk gegaan om een maatwerk training, op korte termijn, te kunnen realiseren.

De organisatie heeft hoge verwachtingen van dit team van receptionistes en vinden dat daar dan een professionele training tegenover moet staan. Zo gezegd, zo gerealiseerd door deze maatwerktraining die heel veel voorbereidingstijd heeft gehad.

De training, die bestaat uit een combinatie van theorie en praktijk, heeft de receptioniste bewust gemaakt van de belangrijke functie die zij vervullen binnen de organisatie. Door het bespreken van de rollenspellen en mysterie calls heeft het team zich gerealiseerd hoe ze in bepaalde situaties overkomen en hoe het beter/ anders kan.

De receptionistes zijn HET visitekaartje voor de organisatie, realiseren zich wat een mooi beroep ze hebben en handelen daar nu naar.

De dames worden ook in een nieuw jasje gestoken om de uitstraling nog professioneler over te laten komen bij klanten.

Esther, enorm bedankt voor je betrokkenheid en leerzame training. Over een half jaar zien we je graag terug om, waar nodig, bij te sturen/ trainen.

Met vriendelijke groet,

Directiesecretaresse Internationale organisatie

 

 

Ontvangen maart 2014
Maatwerktraining “De telefoniste- receptionist het visitekaartje voor ons bedrijf.

In maart is Esther van Bronkhorst een middag bij ons geweest voor een “opfriscursus” voor ons ervaren Receptieteam.

De voorbereidingen van Esther waren professioneel en heel erg gericht op het bedrijf en de mensen die ze zou gaan trainen, dankzij goed contact voorafgaand aan de training,

De mystery calls die ze had gedaan en de bespreking daarvan, zijn zeer zinvol geweest en door haar enthousiasme en haar verhaal zijn we ons allemaal weer even goed bewust geworden hoe we nu werken, hoe het beter/anders kan,  wat een mooi beroep we eigenlijk hebben en hoe trots we kunnen zijn op onze functie.

Dankjewel Esther en veel succes verder!

Leidinggevende secretariaatsteam bij internationale organisatie

 

 

Ontvangen maart 2014
Maatwerktraject: “Effectief Communiceren voor de telefoniste receptioniste het tele-visitekaartje”.

In 2012 heeft Esther onze beide telefonistes al eens getraind. Hierbij waren wij uitermate tevreden over de professionele werkwijze van Esther en het leuke contact met onze telefonistes.

De doelstelling om beide dames nog beter hun functie te kunnen laten uitvoeren is destijds samen met Esther uitstekend gelukt. In januari 2014 hebben wij Esther wederom benaderd met het verzoek nogmaals met beide telefonistes aan de slag te gaan om bepaalde zaken te herhalen en de puntjes op de i te zetten.

Esther heeft met beide één op één sessies gehad en die zijn naar volle tevredenheid verlopen. Vooraf hebben wij met Esther het trainingstraject doorgenomen en daar heeft zij zich samen met de beide dames dan ook keurig aan gehouden.

Net als de voorgaande keer kunnen wij ook nu weer vaststellen dat de training van Esther als zeer leerzaam is ervaren en dat zij een bijdrage heeft geleverd aan de werkzaamheden voor onze dames.

Tot slot kunnen wij Esther van harte aanbevelen als u op zoek bent naar een betrouwbare en professionele trainer die garant staat voor SUCCES.

Groothandel, directeur en manager.

 

 

Ontvangen December 2013
Presentatie / lezing voor 100 Paramedici omgaan met lastige bellers tijdens congres

Voor onze podotherapie praktijk organiseren we vaak congressen of leerzame bijeenkomsten. Op deze manier blijft iedereen op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op ons vakgebied. Het vakbekwaam zijn past bij ons bedrijf: kwaliteit hebben we hoog in het vaandel staan. Tevens gebruiken we deze leerzame bijeenkomsten om punten te verzamelen voor het Kwaliteitsregister voor Paramedici. Patiënten en zorgverzekeraars kunnen dit register raadplegen om te controleren of hun behandelend therapeut voldoet aan de eisen die dit register van ze verlangt.

Voor het onderwerp “communicatieproblematiek binnen de paramedische praktijk” was ik op zoek naar een spreker die veel weet van het telefonisch te woord staan van patiënten. Iemand die ons een klein kijkje in de keuken kon geven als he gaat om het te woord staan van boze of agressieve patiënten. Iets wat helaas steeds meer voorkomt in een mondiger maatschappij.

Ik kwam bij Esther van Bronkhorst terecht via een speurtocht op internet. Haar persoonlijke website sprak mij aan. We hebben meerdere malen met elkaar gesproken over de invulling van deze avond. Esther had maar korte spreektijd vanwege de rest van het programma. Het onderwerp “telefonie” leent zich uitermate voor workshops in kleine groepen of voor een training in kleine groepen.

De opdracht die ik haar gaf was anders: “Voor een zaal met ongeveer 100 mensen waardevolle informatie te vertellen over telefonie zodat iedereen naar huis gaat met informatie die hij van tevoren nog niet wist”. Ik was me er van bewust dat dit een lastige opdracht zou zijn, maar Esther ging de uitdaging graag aan. Ze heeft voor ons op maat een zeer informatieve en leerzame lezing gegeven. Ze kwam zelf met allerlei ideeën, zoals bijvoorbeeld het bellen als Mystery Guest. Door te bellen met onze praktijk en dit gesprek op te nemen, kon ze heel concreet aangeven waar er binnen ons bedrijf nog te leren valt. Deze Mystery Call heeft ze ook gebruikt tijdens de lezing en was heel verhelderend.

Een aantal citaten uit de evaluatieformulieren door de deelnemers van het congres:
– Goede presentatie passend bij de praktijk
– mystery call: erg leuk!
– duidelijke presentatie die actief gehouden wordt
– duidelijk gesproken en interactief.

Het was heel prettig om met Esther samen te werken. Ze heeft zich goed verdiept in ons bedrijf en in het soort telefoontjes wat we krijgen. Hierop heeft ze heel goed ingespeeld en ze kwam met duidelijke voorbeelden die heel herkenbaar zijn bij onze afdeling telefonie.

Esther maakt echt een presentatie op maat die door onze kritische collega’s gewaardeerd werd met een 8 voor de inhoud van de presentatie en een 8 voor de spreker.
We zijn zeer tevreden over het resultaat en benaderen Esther zeker weer opnieuw als het onderwerp “telefonie” bij ons weer ter sprake komt!

Met vriendelijke groet,

Leidinggevende en organisator congres Podotherapeut

 

 

Ontvangen november 2013
De medewerkster, het verkoop-visitekaartje in de winkel

Beste Esther,

Jij komt bij mij al heel lang in de winkel als klant. Op een goede dag raakte we aan de praat over het werk wat Esther doet en hoe dat bij ons in de winkel er aan toe gaat.

De reden om dit traject aan te gaan is dat na een periode in de winkel ik bemerkte dat het personeel wel wat hulp kon gebruiken om meer enthousiast om te gaan met de klanten. En heel belangrijk: uit een goed verkoopgesprek resultaat te haal door te gaan verkopen.

Tijdens ons gesprek had Esther aangegeven dat de trainingen die zij geeft echt maatwerk zijn en dat bleek ook wel na afloop.

Alles was afgestemd op onze winkel.

Esther heeft zich voor gedaan als mystery guest door middel van diverse bezoeken aan de winkel maar ook door te bellen, de mystery calls,  met het verzoek om informatie om een bepaald product.

We hebben 2 trainingsavonden gehad in de winkel. Het enorme voordeel is hiervan dat je op de werkvloer zelf heel goed de rollenspelen kan doen.
Esther heeft met haar enthousiasme en haar professionaliteit heel goed weten over te brengen naar al het personeel.

Dit haal je ook uit de evaluatieformulieren die het personeel heeft ingevuld. Er zijn gemiddelde cijfers uitgerold van een 8.8 voor training en een 9 voor de trainer. Deze cijfers geven heel goed weer hoe ik maar ook het personeel de trainingen hebben beleefd.

Esther het was TOP! Dank je wel!

Aan dit commerciële maatwerktraject hebben alle medewerkers deelgenomen, ook de directie en leidinggevende.

Eigenaar landelijke winkelketen

 

 

 

Ontvangen augustus 2013
Persoonlijk 1 op 1 trainingstraject voor makelaar

Van Esther heb ik in de spreekkamer een training gekregen.
Het was een zeer intensieve dag, maar door haar enthousiasme was het ook nog een gezellige dag.

Door het maatwerk dat Esther levert heeft ze mij op mijn zwakke punten aan de telefoon en in de commuicatie verbeterd.
Dankzij het advies en de tips van Esther ben ik beter gaan telefoneren en dat merkte ik al op de dag zelf.

Doordat ik gefilmd werd tijdens het telefoneren kon ik erna goed zien en horen wat ik goed en fout deed.

Esther volgt mij nu nog steeds om te kunnen zien of mijn telefonische presaties vooruit gaan.

Esther laat het namelijk niet bij 1 dag zitten.

Hartelijk dank voor al je adviezen en tips, want Telefoneren doe ik nu goed nu ik weet hoe het moet!

Met vriendelijke groet,

Makelaar
Makelaarskantoor

 

Ontvangen 15 juli 2013

Overtuigend enthousiasme
Esther weet als geen ander te overtuigen met haar enthousiasme. Hoe je daarmee een lastige situatie aanpakt. In gesprek blijft en zelfs commercieel kunt benutten. Deze zaken heeft zij op onze servicedesk medewerkers weten over te dragen.

Hierbij geen enkel detail uit oog verloren: van etiquette tot faciliteiten, alles is aan bod gekomen!!!

Een intensief maar zeer compleet maatwerktraject waarmee we waar voor ons geld hebben gekregen.

Esther is iemand met oog voor mens en zaak.

Met vriendelijke groet,

Manager I & S Software organsiatie
10 medewerkers van 2 technische helpdesks

 

 

 

Ontvangen 8 juli 2013

Afgelopen voorjaar heeft Esther van Bronkhorst een aantal trainingen gegeven op ons kantoor over telefonie en communicatie.

Graag wilden we de eerste indruk aan de telefoon bij onze klanten waar mogelijk verbeteren.

Na een kennismakingsgesprek hebben we de opdracht vol vertrouwen aan Esther gegund. Door een praktijkgerichte aanpak, waarbij Esther zich goed heeft ingeleefd in de werkwijze van ons kantoor, kon het hele team meteen met de technieken aan de slag. Het maatwerk dat Esther heeft uitgevoerd, zorgde voor reflectie op een leuke en nuttige manier.

Esther heeft een hele plezierige persoonlijkheid en weet op enthousiaste manier haar kennis en ervaring over te brengen.

Graag bevelen we Esther aan voor een persoonlijke, daadkrachtige en enthousiaste training op het gebied van telefonie en communicatie.

Met vriendelijke groet,

Directie 2 Notariskantoren

 

 

Ontvangen 24 juni 2013

Beste Esther,

Als onderdeel van een commercieel traject hadden wij het voornemen om onze administratief medewerkers en telefonistes ook commercieel in te gaan zetten door hen bestaande klanten en prospects te laten gaan bellen.

De basisvaardigheden waren al ruim aanwezig, derhalve boden bestaande “gewone” telefoontrainingen hier geen soelaas voor.

We zijn via internet op zoek gegaan naar een bedrijf dat maatwerk oplossingen kon bieden. En we zijn op deze manier Esther van Bronkhorst Trainingen & Advies tegen gekomen.  Met Esther hebben we een maatwerkktraining afgesproken. Zij heeft deze met veel persoonlijke flair en betrokkenheid gegeven; een trainig met veel goede tips om onze dames goed doorkneed te maken in het commercieel telefoneren. zij hebben de training met veel plezier gevolgd.

Esther, hartelijk dank voor je betrokkenheid en je goede training.

We kunnen iedereen aanraden om niet een standaardtelefoontraining te volgen, maar jou in te schakelen voor maaktwerk en precies dat beetje extra dat nodig is!

Met vriendelijke groet,

Directie management Software organisatie

 

Onvangen 10 Juni 2013

Geachte mevrouw Van Bronkhorst, Beste Esther,

Vanwege ons nieuwe kantoorpand en ruimere receptie heeft Esther voor ons telefoniste/receptioniste-team een maatwerktrainingstraject gegeven.

Mede dankzij Esther’s inzet en enthousiasme hebben de medewerksters het trainingstraject als zeer positief ervaren. Dankzij haar praktijkervaring kon zij veel bruikbare tips en adviezen geven. Voor en door ons receptieteam zijn de “puntjes weer even op de i gezet”.

De medewerksters vonden de coaching en training, het hele trainingstraject, niet alleen leerzaam en verfrissend, maar ook ontspannen en gezellig.

Esther, bedankt voor de prettige samenwerking!

Met vriendelijke groet,

Partner
Accountantskantoor

 

 

Ontvangen 21 mei 2013

Beste Esther,

Mijn ervaring met Esther van Bronkhorst is zeer positief. Zij is gedreven en is een enthousiaste vrouw die is alles geeft.

De trainer heeft in ons bedrijf onze receptioniste/telefoniste een 1-op-1 training gegeven. Zij neemt de tijd om zaken te bespreken en ook naar de persoon te kijken en te luisteren.

Haar training is een waardevolle aanvulling op het functioneren van deze medewerkster. Wij staan ook zeker open voor nazorg of een aanvullende training over een half jaar.

Ik kan een ieder bedrijf deze training aanraden, ook voor medewerkers die regelmatig contact hebben met klanten, opdrachtgevers en leveranciers etc. Door middel van de juiste adviezen kan je een gesprek beter sturen en positief afsluiten.

Met vriendelijke groet,

Teamleider Bouwbedrijf

 

Ontvangen mei 2013

Beste Esther,

Conform jouw verzoek m.b.t. referentie, hierbij:

“Via internet kwam ik terecht op de website van Esther. Ik was op zoek naar een trainer met persoonlijke touch die onze binnendienst kon trainen. Het mooiste was als dit bij ons op kantoor kon plaatsvinden. Esther bood deze gelegenheid. Vooraf hebben we de doelen vastgesteld en informatie verschaft over onze diensten en het bedrijf. Esther heeft een plan van aanpak gemaakt en dit op een leuke en vooral leerzame praktijkdag bij ons op kantoor tot uiting gebracht. Voor ons gaf dit een prettiger gevoel dan een groepstraining in een anoniem kantoorgebouw.

Het prettige van de trainingsdag is de combinatie theorie en praktijk. Na de theorie zijn ze ook klanten gaan bellen en naar elkaar gaan luisteren. Esther heeft de juiste hulpmiddelen en apparatuur bij zich om dit te realiseren. Esther heeft onze verwachtingen waargemaakt en “wij” zijn tevreden met het resultaat. Onze dames waren al vrij goed maar zijn nu nog beter en completer aan het werk.  Ik raad Esther aan als je een persoonlijke training op maat voor ogen hebt in plaats van één van de vele bedrijven die dit soort trainingen verzorgen.”

Met vriendelijke groet en veel succes!

Makelaar-taxateur o.z. | RMT
Makelaarskantoor

 

 

 

Ontvangen maart 2013

Na afronding van de door jouw op maat gemaakte telefoontraining voor onze receptionistes bijgaand de referentie.

Omdat ik graag jouw trainingen bij andere bedrijven wil aanbevelen heb ik het volgende op papier gezet.

Enthousiasme, professionaliteit en maatwerk” zijn woorden die aangeven wat je mag verwachten van een telefoontraining van Esther van Bronkhorst.

Door jarenlange ervaring op de werkvloer en net dat beetje meer persoonlijke aandacht behaal je meer dan een positief resultaat en onderscheid je jezelf van andere bedrijven.

Esther, dankzij jouw training en coaching hebben wij meer inzicht gekregen waardoor wij onze klanten nog beter van dienst kunnen zijn.

Nogmaals voor de prettige samenwerking.

Met vriendelijke groet,

Manager Algemene Zaken
Uitgever

 

 

Ontvangen maart 2013

Beste Esther,

Bij deze ontvang je onze aanbeveling naar aanleiding van de telefoon en gastvrouw training die je ons hebt gegeven. We hopen dat deze aanbeveling je nog veel leuke opdrachten zal opleveren.

Een nieuw pand, nieuwe omgeving, een ontvangstbalie; een grote verandering voor ons Office Managment Team. Om de taak als gastvrouw en receptioniste nog verder te professionaliseren, wilden we graag een training die ons kon helpen klanten goed te woord te staan en te zorgen voor een gastvrij ontvangst.

Geen standaardtraining, maar juist een die toegespitst is op ons bedrijf en onze medewerkers.

Alle Office Management medewerkers werden eerst individueel geobserveerd en gecoacht. Daardoor werden per persoon juist die punten eruit gepakt die de aandacht nodig hadden. Dit maakte het ook zeer persoonlijk. In de training werd hier verder op voortgeborduurd en werd ook de teamspirit goed beïnvloed.

Deze training heeft het Office Management op een leuke, zeer leerzame manier inzicht gegeven in hoe je het beste met klanten om kan gaan aan de telefoon en hoe je mensen gastvrij kunt ontvangen.

Daarnaast hebben wij veel over ons zelf geleerd, onze eigen ontwikkelpunten eruit gehaald en wij zijn wij daarmee nu gemotiveerd aan de slag gegaan.

Kortom, een zeer leerzame leuke training! En een trainster die op een leuke manier inzichten geeft en de medewerkers zeer gemotiveerd kan maken.

Met vriendelijke groet,

Office Manager groot Software organisatie.

 

 

Ontvangen februari 2013

Ons theater heeft een incompany training telefoniste en gastvrouw/heer laten organiseren door Esther van Bronkhorst.

Het team bestond uit medewerkers van technische en facilitaire dienst die nog geen ervaring hadden als receptionist(e) en telefonist(e). Esther kreeg te maken met een groep mensen die in het begin wat moeilijk te motiveren was. Maar door haar enthousiasme is het Esther goed gelukt om iedereen de juiste en persoonlijke tools mee te geven.

Alles was keurig en nauwgezet voorbereid.

Esther had ons maatwerk beloofd en heeft ons maatwerk gegeven. Na afloop van de training hebben we een adviesrapport ontvangen met waardevolle informatie.

Met vriendelijke groeten,

Hoofd Facilitaire Dienst
Groot bekend Theater 

 

 

Ontvangen 13 december 2012

Wij hebben Esther leren kennen tijdens een teamtraining telefonie van een receptieteam.

In de voorbereiding op de training in april 2012 kenmerkte Esther zich als een heel betrokken, (pro)- actief en enthousiast persoon. Esther stak veel tijd en energie in het onderlinge contact, waardoor ze goed voorbereid een cursus kan verzorgen.

Door de betrokkenheid is Esther in staat maatwerk te leveren. Voorbeelden uit de dagelijkse praktijk maakten de cursus extra tastbaar en concreet. We hebben haar daarnaast leren kennis als een bijzonder energieke trainster, wie met veel passie haar werk doet.

Manager Strategie & Beleid at Sportbedrijf

 

 

Ontvangen 5 december 2012

We hebben je gevraagd om ons secretaresseteam te helpen met het vinden van de juiste wijze voor ontvangst van onze klanten en om de puntjes weer op de i te zetten bij de communicatie aan de telefoon.

Na verhuizing naar een gloednieuw pand kwamen twee secretaresseteams in een nieuwe omgeving te werken. De secretaresses deden hun uiterste best om hierin klantvriendelijk de cliënten te ontvangen. Toch gaven ze aan, hierin graag hulp te ontvangen.

Na een observatie van jou, een intensieve dag training inclusief rollenspellen, individuele coaching on the job, beschikken we nu over een secretaresseteam dat op professionele wijze onze cliënten te woord staan en gastvrij ontvangen.

Esther heeft op haar eigen energieke wijze onze secretaresses een spiegel voorgehouden en gecoacht.

Wij zijn zeer tevreden over de positieve werkwijze van Esther en kunnen haar diensten dan ook van harte aanbevelen.

Esther, dank voor je energie!

Met vriendelijke groet,

Kantoordirecteur en partner Accountantskantoor, de medewerksters hebben een telefoon- en receptietraininig gevolgd.

 

 

Ontvangen december 2012

Wij danken je voor de telefoon / receptie training die je aan onze assistentes van de praktijk hebt gegeven.
Zij hebben er veel aan gehad, wat natuurlijk afstraalt op onze bedrijfsvoering.

Onderstaand volgen een aantal kernpunten/reacties van onze assistentes.

* Mevrouw van Bronkhorst heeft zich goed verdiept in de activiteiten van de opdrachtgever en een telefoontraining op maat aangeboden.
* Het is een plezierige training waarbij je subtiele aanwijzingen krijgt hoe het nog beter kan.
* Oog voor detail, heeft een compleet callcenter mee.
* De trainer is erin geslaagd het hele team enthousiast en positief met de nieuwe taak aan de slag te laten gaan.
* Een aanrader voor iedereen die op een een of ander manier contact heeft met klanten (patiënten) zowel aan de telefoon of aan de balie.
* Een heel persoonlijke training.
* Een positieve benadering van de training, goede manier van communiceren.
* Je ziet dat mevrouw Van Bronkhorst plezier in haar werk heeft en daarmee iedereen enthousiast krijgt.
* Er is een gemoedelijke sfeer, duidelijke uitleg en het is interactief.
* Leerzaam en handvatten voor de toekomst.
* Goede instructie om op de juiste manier woorden en zinnen te maken om netjes en duidelijk te blijven in een patiënten gesprek.

Onze medewerksters hebben een gemiddelde beoordeling van een 8,9 voor de training en een 9,3 voor de trainer gegeven.

Kortom,een zeer positieve beoordeling van de assistentes.

Met vriendelijke groeten,

Doktersteam Medische branch, privé kliniek. 

 

Ontvangen 5 december 2012 

“ENERGIE, PASSIE en KWALITEIT zijn woorden die bij Esther passen. Van hieruit kunnen andere aspecten zoals kennis, inzicht, gedrevenheid, doelgericht, enz. worden afgeleid. Esther weet waar ze mee bezig is, ze weet wat ze wil bereiken. En ze heeft de gave om mensen te bereiken en te laten leren. Gezien alle aanbevelingen, is dit niets teveel gezegd. Op zoek naar een goede communicatie training? Zoek niet langer, vind Esther!”

December 4, 2012

Wouter van Ingen, zelfstandig trainer, coach en begeleider, bureau van Ingen,taught Esther at ISBW in 2004-2005.

 

Reactie op Linkedin n.a.v. gegeven maatwerk traject

Geweldige prestatie! Gefeliciteerd met dit prachtige resultaat. Kwaliteit wordt gezien, gevoeld en gehoord!

Wouter van Ingen.

 

Ontvangen september 2012

De trainer en adviseur Esther van Bronkhorst heeft ons gevraag een aanbeveling te schrijven. Dit doen we graag.

Esther heeft met veel enthousiasme bij onze organisatie een incompany telefoon- en communicatietraining aan de medewerkers van de helpdesk gegeven.
Kenmerkend voor de training is haar aanstekelijk enthousiasme, gedrevenheid en het op de persoon gerichte opzet en uitvoering van deze training. In combinatie met telefoonetiquette en de commerciële doelstelling.

De kracht van de(ze) persoonlijke aanpak resulteert in een door de medewerkers gedragen en geaccepteerde training en verbetering van het bedrijfsproces.

Met vriendelijke groet,

Algemeen directeur
Software organisatie

 

Ontvangen augustus 2012

“In juni hebben wij een training gehad van Esther van Bronkhorst. Hierbij hebben we op een hele leuke, doch professionele manier theoretische en praktische kennis verworven over telefonie. We hebben bepaalde vaardigheden geleerd waar we niet eerder bij stil stonden.

Door de positieve en enthousiaste wijze van training geven zal deze training ons de rest van onze carrière van pas komen.

Met vriendelijk groet,
Commerciele organisatie, namens 2 medewerkers afdeling commercie.

 

Ontvangen 5 juli 2012

Esther van Bronkhorst heeft bij ons de telefoniste-receptioniste gegeven aan 10 medewerkers van onze organisatie.

De training was voor onze organisatie speciaal op maat gemaakt en werd gegeven in een ongedwongen sfeer en interactief.

Esther is een enthousiaste trainer en heeft ons goede tips en adviezen gegeven. De curisten hebben de mappen goed ontvangen en zijn allemaal blij dat ze de training hebben gevolgd.

Wij hebben deze dag als zeer leerzaam ervaren.

Met vriendelijke groet,

Coördinator en leidinggevende van commerciele  organiatie

 

* Ontvangen juni 2012
Reacties cursiste na volgen van maatwerk incompany training in 2011.

“Esther heeft een aanstekelijk enthousiasme waarmee ze haar doelstellingen tijdens een training op professionele wijze behaald.
Mede dankzij vermelding van de training die ik volgde op mijn cv, heb ik een nieuwe baan gevonden.”

Commercieel medewerkster internationale commerciële organisatie.

 

Ontvangen 21 juni 2012

Voor ons debiteurenbeheer hebben we Astrid, onze administratief medewerkster, laten trainen door Esther van Bronkhorst. Net zoals de voorgaande trainingen die we al bij Esther hebben gedaan, werd ook deze training weer constructief, duidelijk en vol enthousiasme op maat gegeven. Het gevolg is dat we momenteel het proces rond de opvolging van debiteuren goed in de hand hebben en beter weten wanneer onze klanten betalen. In deze tijd is dat toch een prettig gevoel.

Top kwaliteiten: grote resultaten, deskundig, en maakt waar wat zij belooft.

Directeur softwareorganisatie
hired Esther in 2012, and hired him/her more than once.

 

Ontvangen 12 juni 2012

De training in april 2012 is voor ons een onderdeel van onze teamdag. Een gezellige dag waarbij bewust ruimte was gemaakt voor edacutief en leerzaam onderdeel. In de voorbereiding op de training kenmerkte Esther zich al heel betrokken, (pro)- actief en enthousiast persoon. Esther stak veel tijd en energie in het onderlinge contact, waardoor ze goed voorbereid bij ons aankwam.

Diverse onderdelen die terugkwamen in de training waren vooraf uitgebreid doorgenomen en voorbesproken. Het leverde een programma op die op maat is ontwikkeld voor onze organisatie. Voorbeelden uit de dagelijkse praktijk maakten het voor de aanwezige medewerkers extra tastbaar en concreet. De toepasbaarheid van de voorbeelden, tips en dus adviezen waren bovendien goed. Het is prettig om als organisatie te zien dat voorbeelden en tips dan ook direct worden toegepast in de dagelijkse praktijk.

De grootte van de groep en de werkomstandigheden in de vergaderruimte hebben Esther tot een uiterste gedwongen. De trainer is in staat om een ieder te betrekken in de training. Daarnaast waren de klimatologische omstandigheden van dien aard dat optimaal werken nauwelijks mogelijk was. Ondanks de warmte heeft Esther tot het laatste onderdeel veel energie in de training weten te steken. Een noemenswaardige prestatie.

Wij kijken terug op een leuke maar vooral ook inspirerende training waarin onze medewerkers de vaardigheden van het commercieel telefoneren hebben geleerd en waarbij ze veel tips en adviezen voor de dagelijkse praktijk kregen aangereikt door de trainer.

Met vriendelijke groet,
Sportbedrijf, Afdelings Manager
Ontvangen 5 juni 2012

Onze organistie heeft twee telefonistes in dienst. Beide dames doen hun werk meer dan uitstekend, toch wilden wij hen een training aanbieden waardoor er nog beter en gericht informatie kan worden verkregen van onze klanten.

Het contact met Esther kwam tot stand na eerdere netwerkbijeenkomsten waarbij zoewel Esther als een vertegenwoordiger van ons bedrijf aanwezig waren. Een telefoontje was genoeg om snel een afspraak te maken. In een eerste introductiegesprek werd al snel duidelijk wat onze wensen waren en dat Esther ons hierin zou kunnen helpen. In dit gesprek gaf Ester aan hoe het trainingstraject er uit zou komen te zien en werd de afspraak gemaakt voor de eerste trainingsdag. Deze dag is door onze telefonistes al gelijk als zeer leerzaam ervaren.

Na een aantal weken volgde er een tweede coachingssessie. Ook deze duurde een hele dag en het bleek dat onze telefonistes alleen maar meer enthousiaster werden. Uiteindelijk volgde er een evaluatie en een zeer verrassende afsluiting, omdat bleek dat de trainer binnen onze organisatie de 800ste cursist heeft mogen trainen en champagne op z’n plaats was.

Sinds de cursus zijn er al meerdere weken voorbij en kunnen wij met z’n allen vaststellen dat de training een positieve bijdrage heeft geleverd aan de werkzaamheden van onze dames. Zelf zijn zij blij dat zij deze training hebben mogen volgen, waardoor zij onze klanten nog beter van dienst kunnen zijn. Daarnaast zijn alle collega’s binnen het bedrijf enthousiast, omdat de telefonistes op een nog betere wijze de klanten te woord staan en deze hierdoor ook direct op de juiste afdeling terecht komen met hun vragen en verzoeken.

Hierbij willen wij de trainer Esther nogmaals hartelijk danken voor de uiterst professionele training. Bedrijven die op zoek zijn naar een goede telefoniste- en receptionistetraining raden wij aan niet verder te zoeken en contact op te nemen met Esther.

Met vriendelijke groet,

Adjunct Directeur en Manager
Commerciële organisatie

 

Ontvangen 1 mei 2012

In het najaar van 2011 zijn onze administratief medewerkers, conciërges en secretaresses door Esther van Bronkhorst getraind om het telefoongebruik te professionaliseren.

Onderdeel van de opdacht was het, voorafgaand aan de training, houden van een 0-meting. Op basis van de 0-meting kon maatwerk worden geboden tijdens de training. Met enthousiasme en de deskundigheid heeft Esther van Bronkhorst de deelnemers tijdens de training weten te motiveren het telefoongebruik te verbeteren.

In het voorjaar van 2012 is een 1-meting gehouden door Esther van Bronkhorst. Uit deze meting is gebleken dat de training een duidelijke verbetering van het telefoongebruik heeft bewerkstelligd.

Met vriendelijke groet,

Secretaresse College van Bestuur
Scholengemeenschap

 

Ontvangen 26 april 2012

LS

In maart heeft Esther van Bronkhorst voor mijn teams, de afdeling Klantencontacten een trainig verzorgd voor onze jaarlijkse studiedag.

Onze organisatie vangt wekelijks  3500 kinderen op. De afdeling Klantencontacten is verantwoordelijk voor de zakelijke kant van de opvang en in deze tijden extra belangrijk. Vandaar dat ik bij Esther van Bronkhorst het verzoek had neergelegd om een training “Klantgericht telefoneren en commercieel communiceren” voor ons op maat te maken.

Het was geen gemakkelijke opgave want het was voor twee verschillende type medewerkers: medewerkers Front office en medewerkers Planning. De hele groep leidde Esther de dag uitstekend met groot enthousiasme.

Gestructureerd werden diverse componenten in de ochtend getraind. Voor onze organisatie is de uitdaging met name het vinden van de ideale mix tussen zakelijkheid en klantvriendelijkheid. De besproken Mystery calls die Esther op voorhand had gedaan, gaven een heel duidelijk zicht op waar de medewerkers stonden en waar de verbeterpunten lagen. Ook het kern-aandachtspunt kwam hierdoor vanzelf bovendrijven: de vertaling van een goed gesprek naar een zakelijke actie.

We hebben een prettige en leerzame dag gehad waarin de drie belangrijkste doelen zijn gehaald:

1. Het in kaart brengen van de punten voor verbetering liggen (en hier aan werken).
2. Het niveau van de medewerkers dichter bij elkaar brengen.
3. Een stevig fundament neerzetten voor het hele team met duidelijke uitgangspunten.

De gedegen voorbereiding met Esther om tot een goed resulaat te komen heb ik als zeer prettig ervaren. Haar mix van kennis enthousiasme zorgen ervoor dat ze een grote groep mee kan krijgen en de medewerkers te helpen en te motiveren hun dienstverlening naar een hoger plan te tillen.

Met vriendelijke groet,

Manager Klantcontacten
Kinderopvang

 

26 April 2012

Aanbeveling voor Esther van Bronkhorst
Real Estate Agent – makelaar

Top qualities: Personable , Expert , Good Value
(persoonlijk, deskundig en goede waarde).

Ons makelaarskantoor heeft van de diensten van Esther van Bronkhorst gebruik gemaakt in 2011 en 2012. Wij hebben dus meer dan 1 keer een beroep gedaan op haar maatwerk diensten.

 

Ontvangen 26 april 2012

Esther heeft bij ons bedrijf twee keer een training verzorgd. een groepsgerichte training voor 8 personen en ongeveer 1,5 jaar later een intensieve werknemersgerichte training. Bij de laatste training werd aandacht besteed aan die elementen die weggezakt waren. Door intensiviteit van beide trainingen is de kwaliteit van de telefonische afhandeling blijvend verbeterd en wordt dit door de bellers als plezierig en positief ervaren.

Met vriendelijke groet,
Hoofd Secretariaat
MT lid Onderwijsspecialist

 

Ontvangen 17 april 2012

Beste Esther,

Wij hebben deze aanbeveling van uw werkzaamheden geschreven zodat u deze kunt delen met andere potentiële klanten.

Details van deze aanbeveling zijn:

Nog steeds hebben wij veel profijt van de door Esther van Bronkhorst Trainingen & Advies in 2006 en 2008 gegeven telefoontrainingen. Wij hechten heel veel waarde aan klantvriendelijkheid in elk facet van de onderneming en dienstverlening. De telefonie is één van de eerste schakels in het proces. Door de zeer verzorgde en professionele aanpak van Esther hebben onze medewerkers zeer veel geleerd over de wijze waarop moet worden getelefoneerd en gecommuniceerd.

Roele De Vries won in 2011 De Westfriesland Méérprijs 2010. In het juryrapport werd de inbreng van de bereikbaarheid vermeld.
Een compliment hiervoor aan het adres van Esther. Jouw trainingen hebben er zeker aan bij gedragen dat de kwaliteit van ons bedrijf is verbeterd en nog steeds op hoog niveau staat.

Telefoneren doe je goed, als je weet hoe het moet!

Ik kan dan ook niet anders dan de cursus aanbevelen voor elk bedrijf wat veel te maken heeft met telefonisch klantencontact.

Voor het jaar 2011/2012 is Roele De Vries genomineerd voor ondernemersverkiezing Noord-Holland. Op 18 april wordt de Beste ondernemer van Noord-Holland 2011/2012 bekend gemaakt.”

Het jaar waarin wij voor het eerst een beroep op de organisatie Esther van Bronkhorst Trainingen & Advies deden is geweest in 2006. Wij hebben meer dan 1 keer gebruik gemaakt van de diensten van deze organisatie.

De top kwaliteiten zijn: Grote resultaten, Expert en goede waarde.

Directie Roele De Vries en medewerkers
Telefoononderzoeken, diverse trainingen voor kantoorpersoneel met diverse functies, van telefonist, administratief medewerkers, planners, commercieel medewerkers, accountmanagers en MT leden.

Een tweede aanbeveling

Esther heeft bij ons bedrijf twee keer een training verzorgd, 1x voor 20 personen en twee jaar later nog eens voor 12 personen. Dit waren hele leuke ervaringen, en de kwaliteit van onze organisatie is er zeker door verbeterd. De uitwerking van de training is nog steeds merkbaar.

Judith de Vries, Roele De Vries BV, November 3, 2009

 

Ontvangen 19 maart 2012 referentie

Ondergetekende verklaart hiermee dat mevrouw Esther van Bronkhorst in maart 2012 bij onze organisatie twee keer een eendaagse telefoontraining heeft verzorgd voor de secretaresses.

De training bestond uit een theoretische deel en praktijkoefeningen, waarbij voldoende ruimte was voor het bespreken van individuele situaties en het stellen van vragen.

Mevrouw Van Bronkhorst heeft de training deskundig en met veel enthousiasme verzorgd en de secretaresses aandachtpunten meegegeven voor hun functioneren.

Den Haag, 14 maart 2012

Hoofd Personeel en Organisatie
Landelijk orgaan, betreffende 2 incompany maatwerk telefoontrainingen voor totaal 18 secretaresses.

 

Ontvangen 29 februari 2012 referentie

Maatwerktraject assistente makelaar en secretaresse.
Na een korte en inspannende zoektocht kwam ik in contact met Esther. Wat als eerste opviel was haar enthousiasme gecombineerd met een sterke dosis commerciële denkkracht. Iets wat ons aanspreekt. Een adequate aanpak met goede gefundeerde voorbereidingen. De dames hebben de incompany trainingsdag bijzonder positief ervaren en zijn een ervaring rijker. Ik merk dit inmiddels in de dagelijkse praktijk. De kwaliteit gaat ook verder na de training. Inmiddels is samen met Esther een vervolgtraject in gang gezet om het geleerde vast te houden en nog verder te perfectioneren. Wij kijken terug op een prettig contact en een positieve ervaring en verheugen ons op een succesvolle voortzetting.

Namens directeursechtpaar NVM makelaar.

 

Ontvangen 24 december 2011 referentie en aanbeveling

Voor onze scholen zijn wij op zoek gegaan naar een bureau dat ons kon helpen het telefoongebruik te professionaliseren. De telefoontraining was bedoeld voor conciërges, administratief medewerkers en secretaresses. Na gesprekken met een aantal bureaus is onze voorkeur uitgegaan naar Esther van Bronkhorst Trainingen & Advies. Esther heeft met veel enthousiasme de gesprekken met ons gevoerd en ons een passend trainingsprogramma aangeboden.

Met circa 45 deelnemers zijn er 4 trainingen gegeven. Wij hebben gekozen voor een training bij Esther van Bronkhorst. Eerst werd er een telefoononderzoek gedaan met mystery calls. Aan de hand van de resultaten van deze calls, kon vervolgens maatwerk worden geleverd.

Alle deelnemers waren zeer enthousiast over de training. Esther heeft met haar niet-aflatende enthousiasme de deelnemers gemotiveerd en door het overbrengen van vakkennis het belang van professioneel telefoongebruik weten te benadrukken.

Het trainingstraject wordt na een aantal maanden afgesloten met een z.g. 1-meting. Wij hebben er vertrouwen in dat met de handvatten die Esther de deelnemers geboden heeft, onze professionaliteit is verbeterd.

Met vriendelijke groet,

Secretaresse College van Bestuur, grote Scholengemeenschap

 

 

Ontvangen 21 oktober 2011 Aanbeveling

Esther heeft bij ons een mooie training neergezet! Van tevoren heeft zij veel aandacht in de voorbereiding van de op maat gemaakte training gestoken. Esther heeft zich goed ingeleefd in de materie van ons bedrijf. Tijdens de training zelf was zij enthousiast om er een topdag van te maken, als TEAM. Dit hebben wij als zeer prettig ervaren. Het was niet makkelijk om in de groep alle koppen dezelfde kant op te krijgen, maar dat is haar met weinig moeite toch gelukt! Verder heeft zij na de training een mooi adviesrapport geleverd en persoonlijk toegelicht, waar wij in de praktijk goed mee aan de slag kunnen. Al met al een geslaagde training voor ons!

HR manager

 

Ontvangen 28 augustus 2011

Esther wist ons al eerder prettig te verrassen met de training: “Telefoneren doe je goed, als je weet hoe het moet!”. Reden te meer om wederom met haar in zee te gaan voor de Salestraining. Esther heeft ons team in drie dagdelen een verschrikkelijk goede training op maat gegeven. Echt heel leerzaam en leuk om te zien hoe iedereen enthousiast raakte. Absoluut een aanrader voor iedereen die ook wil leren scoren via de telefoon!. Esther van Bronkhorst levert grote resultaten, traint persoonlijk en is expert op ook dit vakgebied.

Manager en mede-eigenaar softwarespecialist

 

Ontvangen 29 juni 2011

Je hebt ons kantoor diverse keren bezocht inzake de begeleiding van één van onze medewerkers. Het heeft ons gefascineerd om te zien hoe jij met een jongeman op een gelijkwaardige voet weet te communiceren. Onze medewerker heeft een bijzondere periode met je meegemaakt waarbij de vele tips en trucs uitstekend zijn blijven hangen.

Na de cursus hebben wij een andere medewerker gekregen die vrij weet te communiceren en verbaal een stuk sterker is geworden. Zijn zelfvertrouwen is aanmerkelijk toegenomen, wat wij aan de inhoud van de cursus en begeleiding kunnen toerekenen.

Mocht er in de toekomst weer een nieuwe medewerker bij ons in dienst treden dan zullen we in het voorkomende geval weer graag van jouw expertise (gespecialiseerd in maatwerk) gebruik willen maken.

Met vriendelijke groet,

Directeur eigenaar makelaarskantoor en commerciële organisatie

 

Ontvangen 11 mei 2011

Esther heeft bij ons in april 4 medewerkers een commerciële training gegeven. De training was verdeeld over drie dagdelen en kon bij ons op locatie worden gehouden. Dit was erg prettig want het verstoorde niet al te veel de overige werkzaamheden van de cursisten en de tijdsduur was ook precies voldoende om de aandachtsboog gespannen te houden.

Het eerste dagdeel bestond uit theorie die goed aansloot op onze vorige training van Esther van Bronkhorst.

We werden ruimschoots voorzien van huiswerk in de vorm van opdrachten. Naast de persoonlijke details was de syllabus met name geschreven op het “lijf” van onze organisatie, een label van onze moedermaatschappij wat we willen promoten door telefonisch klanten te werven.

Dagdeel twee bestond deels uit theorie en verder uit daadwerkelijk bellen van prospects. Dagdeel drie bestond voornamelijk uit bellen en het bespreken van de onderwerpen.

Sinds de cursus zijn er inmiddels een paar weken voorbij. We moeten vaststellen dat de training direct en indirect positieve gevolgen heeft gehad op de afspraken en belangrijker de opdrachten die daar uit voort zijn gekomen. We hebben een geweldig product maar waren voor de training nog niet goed in staat om dat onder woorden te brengen (aan de telefoon en face-to-face). Nu zijn we dat wel en weten we hoe we dit op een goede manier kunnen communiceren. Buiten dat zijn we nu in staat om een afspraak te maken bij bedrijven waar we voorheen helemaal geen contact mee hadden en ook niet zouden weten hoe we er “binnen moeten komen”. Het trainingstraject is overigens met een rapportcijfer: 9 beoordeeld door onze 4 collega’s.

Met vriendelijke groet,

Directeur en mede eigenaar commerciële organisatie

 

Ontvangen 24 april 2011

L.S.,

Dit jaar heeft ons bedrijf besloten alle medewerkers die rechtstreeks contact hebben met klanten en- of veel rechtstreekse telefoongesprekken ontvangen, te trainen op het gebied van commercieel en klantvriendelijk communiceren. Wij zijn in contact gekomen met Esther van Bronkhorst. Uit de gesprekken bleek haar gedegen aanpak en de maatwerk methode, dit sprak ons zeer aan. Na een uitgebreide voorbereiding heeft in maart 2011 de training plaatsgevonden. 13 Collega’s uit 2 landen namen deel aan deze training.

Esther heeft bereikt dat in een ongedwongen sfeer, de cursisten vakkundig en interactief kennis te laten nemen met de inhoud van de training. De cursisten hebben de training als zeer praktisch, leerzaam en motiverend betiteld en gaven de training een rapportcijfer 8,4. Het inschakelen van Esther van Bronkhorst Trainingen & Advies is een positieve ervaring geweest, we hebben bereikt wat we wilden bereiken. We danken Esther van Bronkhorst hartelijk voor haar werkwijze en enthousiasme.

Met vriendelijke groet,

CEO en Executive Assistant Internationale organisatie

 

Ontvangen 21 maart 2011

Geachte mevrouw Van Bronkhorst,

Bedankt voor de waardevolle cursus die je ons gegeven hebt. Naast de vele adviezen die je als huiswerk hebt meegegeven aan een ieder van ons, ben je ook de organisatie niet vergeten.Tevens wilde ik de cursus als teambuilding gebruiken, hoe kunnen we elkaar op een juiste manier terugkoppeling geven. Het is geweldig hoe jij een ieder van ons een spiegel kan voorhouden op een manier die niet als negatief wordt ervaren.

Het team was ook enthousiast over deze cursus, het maatwerk werd als positief en confronterend ontvangen. Heel leerzaam voor iedereen, vanwege de gezamenlijke discussie over deze onderwerpen. Het was een op maat gebrachte cursus die mogelijk vervolg kan krijgen bij andere afdelingen van ons bedrijf.

Met vriendelijke groet,

Ingenieur en leidinggevende Medische Sector

 

Ontvangen 18 maart 2011

Wij zijn een groothandel en en in het kader van onze dienstverlening zijn wij op zoek gegaan naar een organisatie gespecialiseerd in communicatie- en telefoontrainingen. Via internet kwam ik terecht bij Esther van Bronkhorst Trainingen & Advies. De persoonlijke en professionele website heeft mij doen besluiten contact met dit bedrijf te zoeken. De manier waarop onze contacten tot stand zijn gekomen, spraken mij enorm aan. Mevrouw Van Bronkhorst heeft een op maat gemaakte training bij ons aangeleverd, volledig gericht op ons bedrijf.

Mevrouw Van Bronkhorst heeft een aantal zeer goede trainingen aangeleverd en heeft deze met mij doorgenomen. Daarna heeft zij in een aantal sessies zowel 1 op 1, als in groepsverband, alle theorie in praktijk weten om te zetten. Hetgeen dat werd aangeboden is waargemaakt. Dit deed Esther op een zeer professionele manier. De kwaliteit en prijsverhouding is zeer goed. Esther van Bronkhorst Trainingen & Advies heeft voor ons bedrijf een toegevoegde waarde. De manier waarop en de persoonlijke inzet van mevrouw Van Bronkhorst heeft er toe bijgedragen dat ons bedrijf wat betreft de communicatie nog professioneler omgaat met haar klanten en collega’s.

Daarom beveel ik namens onze organisatie Esther van Bronkhorst & Advies graag aan.

Namens Hoofd Personeelszaken en ondernemer Groothandel

 

Ontvangen 22 februari 2011

Geachte lezer,

Hierbij wil ik graag een referentie voor Esther van Bronkhorst geven. Esther heeft onlangs een telefoontraining voor één van onze kandidaten verzorgd. De kandidate is werkzaam bij een technisch bedrijf. Zij is daar gestart met een werkervaringsplaats en is van daaruit doorgegroeid naar een parttime baan. Haar werkzaamheden waren naar volle tevredenheid echter haar telefonische vaardigheden konden verbeterd worden.

In overleg met het UWV heeft Esther van Bronkhorst een op maat gemaakte persoonlijke training opgesteld. Hierbij zijn verschillende onderwerpen aan de orde gekomen zowel theoretische kennis als praktische handvatten. De training bestond uit diverse opbouwende fases in het gehele traject. Onze kandidate heeft wegens goede prestaties en inzet een certificaat ontvangen. Wij hebben de training als zeer uitgebreid en professioneel ervaren. Esther is een vakvrouw die haar beroep vol passie uitvoert.

Met vriendelijke groet, Bemiddelings- en re-integratie adviseur

 

Ontvangen 7 februari 2011

Beste Esther,

Wij besloten een beroep te doen om een training te organiseren bij Esther van Bronkhorst. Ons doel is om de communicatie met onze klanten te verbeteren. Esther heeft een aantal mystery guest bezoeken afgelegd om zo een onafhankelijk oordeel te kunnen vormen. Onze zwakke en sterke punten zijn op een persoonlijke en zeer intensieve manier besproken en we zijn uitgebreid getraind in ” op de juiste manier voeren van telefoongesprekken en het commercieel communiceren”. Esther heeft op een positieve wijze onze knelpunten aangepakt en wij zijn er allemaal van overtuigd dat dit onze onderneming ten goede komt en ook de onderlinge verhouding van het team heeft versterkt door de dingen bespreekbaar te maken.

Met vriendelijke groet, Directeur eigenaresse