Receptie hospitality gastvrouw- en balie training

De receptionist(e) gastvrouw uw visitekaartje van het bedrijf
Voor u op maat gemaakt

U bezoekt een organisatie en wordt alleraardigst ontvangen door de receptioniste of  afdelingssecretaresse. Zij is hartelijk, vriendelijk en heet u welkom. Een welkom gevoel krijgen bij een warm ontvangst is het begin van goede zaken doen. De eerste indruk die de receptioniste achterlaat kan zij nooit meer over doen. Daarom is het van belang dat uw receptioniste en telefoniste weet hoe zij de technieken met haar eigen persoonlijkheid hoort toe te passen. Ook als de bezoeker het pand of de afdeling verlaat, blijft de receptioniste vriendelijk en beleefd. Hoe klantvriendelijk wordt de bezoeker te woord gestaan? Was zij bereid u verder te helpen? Is de boze bezoeker goed opgevangen? En heeft de receptioniste de bezoeker tot een rustiger gedrag kunnen brengen? En hoe lost zij het verder op? Goed communiceren is zo eenvoudig nog niet. Als receptioniste / gastvrouw krijgen we het tegenwoordig steeds drukker. Er komen steeds meer taken bij. We mogen absoluut niet vergeten dat de receptioniste is aangenomen om de klant gastvrij te ontvangen. Een succesvol eerste face-to-face contact is bepalend voor de relatie met de andere partij, uw klant of toekomstige klant. Het is van belang om tegenover de bezoeker klantvriendelijk, professioneel en zelfverzekerd over te komen. Een receptietraining en gastvrouw opleiding is de oplossing voor uw receptionist(e). Er zijn diverse mogelijkheden om een passende receptioniste, balie- en of telefoontraining op maat voor u te realiseren. Theorie en praktijk komen uitgebreid aan de orde en zijn in balans tijdens de maatwerk trainingen. Inmiddels hebben wij na 12 jaar trainingservaring en meer dan ruim 30 jaar praktijkervaring onderstaande componenten ontwikkeld. De trainingen zijn met goed resultaat in de markt gezet en met blijvend succes gerealiseerd. De ervaringen en resultaten zijn bijzonder positief.

 

Correcte gastvrouw, integer, vriendelijk, attent en toegewijde medewerker …..

Dat wilt u toch ook! Onze trainer Esther van Bronkhorst heeft jarenlange ervaring gehad in de functie van telefoniste, receptioniste, juridischsecretaresse en directiesecretaresse bij  internationale organisaties. Citaat uit een getuigschrift van werkgever en directeur:

“Mevrouw Van Bronkhorst heeft zich op voorbeeldige wijze voor ons bedrijf ingezet door haar werkzaamheden
als telefoniste en receptioniste zeer professioneel uit te voeren. Daarnaast heeft
zij zich als receptioniste voor ons bedrijf als een uiterst voorkomende en correcte gastvrouw
naar onze relaties gepresenteerd. Wij hebben mevrouw Van Bronkhorst leren kennen als
een integere, vriendelijke,
attente en zeer toegewijde medewerkster. “

 

Onze trainer is ervaringsdeskundige op het gebied van ontvangst- en balie technieken. Door de brede ervaring en het juiste inlevingsvermogen kan de trainer dicht bij uw medewerkers komen om de technieken op de juiste wijze en in een passend maatwerk over te brengen.

Onderstaand de gemiddelde cijfers voor maatwerktrainingen en trainer over 2016.
Meer dan 14  jaar hoge waarderingen! Beoordelingen van cursisten deelname aan maatwerktrainingen in 2017

Gemiddelde cijfer voor de training: 8,7

Gemiddelde cijfer voor de trainer:  8,9

Hospitality- Receptietraining / gastvrouw training  opleiding en ons aanbod.
Keuze uit o.a. de volgende componenten

Het professioneel en gastvrij ontvangen van de bezoeker.
Wat is de eerste indruk van de receptioniste en de omgeving?
Klantgericht communiceren.
Hoe kan ik op en top gastvrouw zijn en blijven?
Verbale en non-verbale communicatie. Wat is het verschil?
Persoonlijke verschijning, hoe presenteer ik mijzelf?
Klantvriendelijk en klantgericht begroeten bij vertrek van de bezoeker.
Hoe kan ik het gevoel geven dat de bezoeker nog eens aan onze organisatie denkt!

Meer informatie over de andere componenten die getraind kunnen worden? Neem dan contact met onze trainer zij traint nog veel meer componenten afgestemd uw wensen en behoeften met positief resultaat.

Interesse en informatie?

Heeft u vragen of wilt u meer informatie over de maatwerk receptioniste- gastvrouw en balie trainingen? Neemt u dan contact op met onze trainer Esther via info@vanbronkhorst.nl of belt u met 072 5280884 voor informatie over een receptietraining. Esther van Bronkhorst staat u graag te woord.

Foto: Gerard Vlaar
Auteur en teksten: Esther van Bronkhorst