Reacties cursisten

Meer dan 13,5 jaar hoge waarderingen! Beoordelingen van cursisten deelname aan maatwerktrainingen in 2017

Gemiddelde cijfer voor de training: 8,7

Gemiddelde cijfer voor de trainer:  8,9


Reacties cursisten

Onderstaand een overzicht van enkele trajecten

 

November – december 

November – december 2016 van het Maatwerktraject van de medewerkers van een ziekenhuis.

Onderstaand de reacties van de cursisten n.a.v. de gevolgde maatwerk trainingen:

* De indruk van de training is zeer goed.
* De inhoud en onderwerpen zijn zeer goed.
* Ook is de training heel goed voorbereid.
* Vooral is de training positief, leerzaam en duidelijk!
* Ik ga aan de slag met al het geleerde.
* De trainster heeft alles goed voorbereid en brengt alles heel positief.
* Ik heb de training zeer goed ervaren.
* Erg leuk en vooral leerzaam. Bijzonder op mijn leeftijd om dit mee te mogen maken.
* De training en het geleerde geeft mij vertrouwen.
* Prettig is vooral dat er naar je geluisterd wordt.
* Alles is zeer goed wat ik beleef tijdens de training.
* De trainer geeft duidelijke uitleg aan ons.
* Zij vertelt dit met veel enthousiasme.
* Esther brengt het op een leuke manier, niet vermoeiend.
* Ik ga aan de slag met de vriendelijkheid.
* Leuk, leerzaam. Ik ga aan de slag met wat absoluut wel en niet
* Fijn dat het persoonlijk was de training.
* Alles vond ik zeer goed, de indruk, de ervaring, de onderwerpen, de voorbereiding,
ook was de training zeer leerzaam de trainer gaf zeer heldere uitleg.
Gemiddelde beoordeling van de training een 8,6
Gemiddelde beoordeling van de trainer een 8,9

Alle medewerkers van het klant contact centrum en de assistenten van de artsen van een ziekenhuis hebben mee gedaan aan de maatwerk telefoon- communicatietraining.
Organisatie: Ziekenhuis

 

Oktober november 2016 

Onderstaand volgen een aantal  reacties van de cursisten van de maatwerktraining van een groot transportbedrijf van planner tot secretaresse van manager tot PZ medewerker en van administratief medewerker tot directeur.

* De maatwerktraining is heel erg leerzaam.
* Het is een duidelijke training waar je in de praktijk iets mee kunt.
* De training is erg leerzaam.
* De inhoud van de training vind ik zeer goed.
* Vooral leerzaam en duidelijk is de training.
* Fijn dat ik toch wat te leren heb.
* Ik ga aan de slag met de meldtekst een smile en de stem.
* Ik heb de training zeer goed ervaren ga aan de slag met de adviezen.
* Leerzaam, ik kon mezelf zijn en ik ga doelgericht communiceren.
* Goede sfeer in deze training.
* Duidelijk, zeer leerzaam het was een leuke training.
* De trainer geeft zeer heldere uitleg.
* Inlevingsvermogen is belangrijk ook de service en beleefdheid.
* Ga met de telefoon aannemen aan de slag.
* De training is positief, constructief en confronterend.
* Prettig dat de training informatiever dan verwacht.

Gemiddelde beoordeling van de training een 8,6
Gemiddelde beoordeling van de trainer een 8,9

Alle medewerkers van deze organisatie hebben mee gedaan aan de telefoon- communicatietraining.
Organisatie: Groot transportbedrijf. 

 

 

September – oktober 2016
Onderstaand de reacties van de cursisten naar aanleiding van de maatwerktrainingen:

* De indruk van de training is zeer.
* De training is leerzaam en doeltreffend.
* Fijn dat alles positief benaderd wordt.
* Top Esther, bedankt voor de leuke en leerzame dag.
* Op een gezellige en leuke manier heb ik veel bij geleerd.
* Ik toch proberen de klant te behouden.
* De training is absoluut boeiend tot het einde.
* De training is helder, enthousiast en super goed voorbereid.
* Een 10! Dik verdiend.
* Zeer leerzaam het rollenspel was een uitdaging.
* Positieve feedback ontvangen.
* Leerzaam, goed voorbereid en vooral helder.
* Ik vond het een heldere training en goed afgestemd op onze afdeling.
* Fijn dat het toepasbaar is.
* Positief, leerzaam en vooral duidelijk.
* Zeer duidelijke uitleg, zeer positief en opbouwend.
* De trainer benaderd ons positief.
* Fijn dat er nuttige tips werden gegeven.
* Goede cursus op een ontspannen manier.
* Erg duidelijk en informatief.
Gemiddelde beoordeling van de training een 9,1
Gemiddelde beoordeling van de trainer een 9,6

30 Medewerkers van de helpdesk servicedesk van een grote uitgever.
Organisatie: uitgever.  

 

September 2016

Esther is een bevlogen coach en trainster welke zich 100% inzet om elk individu verder te helpen. Ze behandelt iedereen anders omdat ze weet dat elk persoon uniek is. Ze helpt, ondersteunt en geeft tips. Positiviteit staat voorop en daardoor leer je snel.

Esther heeft mij in mijn tijd bij GP Groot getraind en ik ben haar hiervoor dankbaar.
Jordi Meester

 

 

April 2016 

Training april 2015
Maatwerktraject incompany “De medewerker het tele-visitekaartje van  “Woonwinkel”

* De incompany incompany training is zeer goed voorbereid.
* Ik heb geleerd hoe ik  vragen kan stellen.
* Samengevat is de training leerzaam en begrijpend.
* Ik ga de adviezen zeker toepassen.
* De training is duidelijk, leerzaam en goede adviezen.
* Fijn dat de training duidelijk is.
* Ik ga aan de slag met de telefoonaanname, de klachten afhandeling en de face to face gesprekken.
* En ik ga zeker de geleerde adviezen toepassen.
* Fijn dat er door de trainer duidelijke uitleg is gegeven betreffende de communicatie.
* Goed dat de groep vrij klein was.
* Ook ga ik het telefoongesprek beter uitvoeren.
* De trainer heeft alles goed uitgelegd en nu nog ten uitvoer brengen.
* De training is leerzaam, goed voor het team en gezellig.
* Fijn dat we ook een geintje konden maken.
* Met de telefonie en de aandacht bij de levering ga ik aan de slag.
* De training is duidelijk, positief en met teambuilding uitgevoerd.
* Prettig dat de training door de trainer positief wordt gebracht.
* De verbetering van onze telefoonaanname is leerzaam.
* Ook ga ik aan de slag met email gedrag.
* De klantenetiquette ga ik ook mee aan de slag.
* De telefoongesprekken ga ik meteen mee aan de slag in de praktijk.
* De training is pittig, snel, vlot, precies lang genoeg en zeker leerzaam.

Gemiddelde beoordeling van de training een 8
Gemiddelde beoordeling van de trainer een 8

Medewerkers team woonwinkel, monteurs, telefoniste, afdeling service, afdeling planning en  de meubelmaker.
Team woonwinkel 

 

 

Januari 2015

Reacties cursisten van maatwerktraject incompany “De medewerker het tele-visitekaartje”.

* De incompany training is zeer goed voorbereid.
* Ik heb veel geleerd over wat not done en goed is.
* Ik ga de adviezen zeker toepassen in de praktijk.
* Heb goede handvaten gekregen.
* Verfrissend, helder en leerzaam.
* Fijn dat we van elkaar konden leren.
* Leerzame praktijkvoorbeelden die toepasbaar zijn ontvangen.
* Duidelijke uitleg van de theorie.
* Veel bruggetjes tussen praktijk en theorie.
* Spiegel voorhouden, pro actief en zinvol.
* Ik heb geleerd stevig in je schoenen te staan aan de telefoon.
* Ben er nu van bewust en het telefoonopbouw gesprek ga ik mee aan de slag.
* Fijn dat het een open gesprek was.

Gemiddelde beoordeling van de training een 9,1
Gemiddelde beoordeling van de trainer een 9,2

6 Medewerkers en leidinggevende van rederij in Amsterdam

 

December 2014
Reacties cursisten maatwerktraject incompany dagtraining “Telefoniste-receptioniste- opleiding”

* Ik ga zeker aan de slag met de eerste indruk aan de telefoon en de receptie.
* Ja ik heb veel geleerd, qua telefoon en receptie.
* De eerste indruk ga ik aan werken.
* We hebben goed geoefend met de bezoekers ontvangen.
* Ik vond het fijn dat ik veel heb mogen leren.
* Ook heb ik geleerd rustig te blijven en de manier waarop.
* Prettig was het zeker dat Esther de persoonlijke aandacht had voor iedereen.
* De trainingsdag is erg leerzaam niet alleen voor telefoon en receptie maar zeker ook voor de persoonlijke coaching.

Gemiddelde beoordeling van de training en de coaching on the job : 10
Gemiddelde beoordeling van de trainer: 10

Team secretariaat software organisatie in oosten van het land

 

November 2014
Reacties cursisten maatwerk incompany training  “Het Scoren van afspraken en opdrachten”. 

Maatwerk incompany Dagtraining “Het scoren van afspraken en opdrachten”

* De incompany training is zeer goed voorbereid.
* Ik ga zeker de bedrijven benaderen om zo een afspraak te maken.
* De training is zeer leerzaam.
* Ik ga de adviezen zeker toepassen in de praktijk.
* De training is leerzaam, duidelijk en opbouwend.
* Fijn dat het bij ons op locatie was.
* Helemaal goed en tot snel.
* De trainingsdag is leerzaam en gezellig.
* De trainer geeft de lesstof begrijpelijk en duidelijk.
* De uitleg en demonstratie is perfect.
* Ik ga aan de slag met telefoneren, bellen bellen en nog eens bellen.
* De training is zeker leerzaam, ik heb handige tips gekregen en interessant.
* Esther ga zo door!
* Voor mij was de training met een vernieuwende aanpak.
* Enthousiast gebracht door de trainer.
* En zeker een goede voorbereiding.

Gemiddelde beoordeling van de training een 8,7
Gemiddelde beoordeling van de trainer een 9

3 Medewerkers van grote verkeerschool in oosten van het land. 

 

Reacties medewerkers augustus  en september 2014:
Commerciële trainningen op maat ontwikkeld, 2 Keer een middag dagdeeltraining gehouden  augustus 2014. Totaal 3 personen.

Maatwerktraject incompany training “Het Scoren van Afspraken en Opdrachten”.

Reacties op evaluatieformulieren
* De dagdeeltraining is zeer goed voorbereid.
* De inhoud en de onderwerpen zijn zeer goed.
* Ik ga de scherpte punten toelichten in een gesprek.
* De training is in een fijne en prettige les gegeven.
* Fijn dat we directe coaching kregen tijdens onze live gesprekken.
* Dit wordt als zeer prettig ervaren.
* Heel goed dat er op onze specifieke klanten wordt in gegaan.
* De trainingen zijn helder en goed voorbereid op maat gemaakt en gegeven.
* We beleven de trainingen in een vrije informele sfeer.
* De trainer geeft les met enthousiasme, met veel informatie en ENERGIE.
* Wij hebben geleerd om de bezwaren te weerleggen.
* Super prettige samenwerking met de trainer en coach.
* Fijn dat het een goede sfeer was.
* Super training en helaas maar 2 dagdelen.
* De trainingen zijn EFFECTIEF, VOL VOORBEELDEN EN TIPS
* Dynamisch en OPPEPPEND!!!
* Superfijn dat we veel voorbeelden mogen ontvangen.
* Van mij een dikke 9 met een goede losse en leerzame sfeer gecreëerd.

Gemiddelde beoordeling van de training een 8,8
Gemiddelde beoordeling van de trainer een 9

3 Medewerkers internationale organistie

 

 

Training juni- juli 2014
Maatwerktraject incompany  “De medewerkster het tele-visitekaartje”

* De incompany training is zeer goed voorbereid.
* Ik ga zeker de do’s en dont’s toepassen.
* De training is zeer leerzaam.
* Ik ga de adviezen zeker toepassen in de praktijk.
* De training is leerzaam en duidelijk.
* Fijn dat de cursus heel positief gebracht wordt.
* Bedankt Esther.
* Ik ga letten op: ………………..
* De training is leerzaam, veel tips en ga positief naar mijn werk.
* Fijn was het dat er gevarieerd werd geoefend.
* Alles was prima en ik heb mij geen moment verveeld.
* Alles is zeer goed.
* De tijd is omgevlogen.
* Veel tips geleerd.
* Super dat de sfeer prettig is en de training is absoluut leerzaam.
* Ik ga de adviezen zeker toepassen.
* Veel informatie en volop mee aan de slag.
* Goede punten om aan te denken.
* Super fijn dat de trainer, Esther alles prettig vertelde.
* Ik ga de adviezen zeer zeker toepassen.
* Super, heel leuk en zeer leerzaam.
* Fijn dat de trainer het goed verteld heeft.

Gemiddelde beoordeling van de training  een 9,5
Gemiddelde beoordeling van de trainer een 10

Grote scholengemeenschap, team (5 cursisten)  bestaande uit een personal assistant, 2 conciërges,2  telefonistes en administratief medewerkers.

 

 

April- mei 2014
Maatwerktraject incompany COACHING  “De Telefoniste-receptioniste het tele-visitekaartje “
voor 2 secretaresses bij een grote autodealer en leasemaatschappij.

* Ik ga het omgaan met de klanten doorvoeren.
* Ik ga zeker de adviezen toepassen.
* De training is zeer leerzaam.
* Ik ga de adviezen zeker toepassen in de praktijk.
* Ga zo door, Esther. Succes met alle trainingen.
* Fijn dat ik bruikbare tips heb ontvangen.

Beoordeling van 1e secretaresse:
Gemiddelde beoordeling van de coaching een 10
Gemiddelde beoordeling van de trainer een 10

 

* Duidelijk en beter omgaan met mijn stem
* Alles is weer zeer goed wat mij betreft.
* Deskundig en persoonlijk
* Fijn dat de coaching persoonlijk is.

Beoordeling van 2e secretaresse:
Gemiddelde beoordeling van de coaching een 9
Gemiddelde beoordeling van de trainer een 9

Eindgemiddelde van 2 secretaresses:
Gemiddelde beoordeling van de training  een 9,5
Gemiddelde beoordeling van de trainer een 9,5

Secretaresses grote bekende Leasmaatschappij

 

April- mei 2014
Maatwerktraject incompany TRAINING  “De Telefoniste-receptioniste het tele-visitekaartje “
voor 2 secretaresses bij een grote autodealer en leasemaatschappij.

* De incompany training is zeer goed voorbereid.
* Ik ga zeker de adviezen toepassen.
* De training is zeer leerzaam.
* Ik ga de adviezen zeker toepassen in de praktijk.
* Met veel onderdelen ga ik aan de slag:
* De persoonlijke coaching is top!
* Ik heb toepasbare en bruikbare tips en adviezen ontvangen.
* Het is absoluut een leuke combinatie van theorie en praktijk.
* Fijn dat we ook praktijk oefeningen uit mochten voeren.
* Alles is TOP!

Beoordeling van 1e secretaresse:
Gemiddelde beoordeling van de training  een 10
Gemiddelde beoordeling van de trainer een 10

 

* Alles is zeer goed wat mij betreft.
* Ook is de training zeer goed voorbereid.
* Ik ga echt opletten wat je zegt aan de telefoon en balie.
* De training is zinvol, deskundig en zeer persoonlijk.
* De trainer en training is zeer positief.
* Telefonie en een leuke praktijkoefening.
* Fijn dat Esther onze problemen goed begreep.

Beoordeling 2e secretaresse
Gemiddelde beoordeling van de training  een 9
Gemiddelde beoordeling van de trainer een 9

Eindgemiddelde van 2 secretaresses:
Gemiddelde beoordeling van de training  een 9,5
Gemiddelde beoordeling van de trainer een 9,5

2 Secretaresses van grote autodealer en leasemaatschappij.

 

 

Maatwerktraject incompany training “Professioneel en Klantgericht Telefoneren en Communiceren”.
2e Ochtend dagdeeltraining Groep 2 gehouden maart 2014. Totaal 8 personen.

Reacties cursisten  groep 2:

* De inhoud van de training is zeer goed.
* Toptraining, duidelijk en leerzaam.
* Prettig is de training omdat er duidelijkheid wordt geschept en we kunnen verder op de afdeling.
* Goede duidelijk en vooral uitvoerbaar.
* Fijn dat het een informele en toch leerzame training is.
* Ik ga met het commercieel telefoneren aan de slag waar mogelijk.
* De training is leerzaam en vooral goed toepasbaar in de praktijk.
* Fijn dat de training ook niet te lang duurde.
* De training met elkaar is heel fijn omdat ik ook van andere afdelingen leer met hun punten en onderwerpen.
* Ik heb zeker goede handvaten gekregen om bijvoorbeeld klachten af te handelen en ik heb er veel van geleerd.
* Nu heb ik handvaten gekregen om situaties aan te pakken.
* De training is zeker interactief en de trainer heeft veel praktijkdingen met  de cursisten besproken.
* Het is een positieve training.
* De voorbeelden over de klachten vond ik fijn te horen.

Gemiddelde beoordeling van de training  een 8,6
Gemiddelde beoordeling van de trainer een 8,8

8 Medewerkers van afdeling Back Office, telefonistes en leidinggevenden.
Recycling organisatie

 

 

Maatwerktraject incompany training “Professioneel en Klantgericht Telefoneren en Communiceren”.
2e Middag dagdeeltraining Groep 1 gehouden maart 2014. Totaal 7 personen.

Reacties cursisten  groep 1:

* De praktijkgericht het spreekt mij bijzonder aan.
* Klachtenafhandeling en slechtnieuwsgesprek.
* Zeer duidelijk training.
* Goede trainster en we zijn allemaal bezig met onze teambuilding.
* De methode die ik heb geleerd om met klachten om te gaan.
* Ik heb geleerd effectief met klachten om te gaan.
* Fijn dat de trainer mijn vragen heeft beantwoord.
* Fijn dat de training informeel is.
* Ik ga zeker aan mijn teksten werken en rustiger spreken.
* De training is zeer praktijkgericht.
* Ook heb ik handvaten gekregen voor slechtnieuwsgesprekken.
* Ik heb tips ontvangen om te gaan met dominante/ontevreden klanten.
* De training vind ik juist zo prettig omdat deze zo praktijkgericht is.
* Fijn dat er op persoonlijke vlakken aandacht werd gegeven.

Gemiddelde beoordeling van de training  een 8,5
Gemiddelde beoordeling van de trainer een 9

7 Medewerkers van afdeling Back Office, telefonistes en leidinggevenden.
Recycling organisatie

 

 

 

Maatwerktraject incompany training “Professioneel en Klantgericht Telefoneren en Communiceren”.
1e Ochtend dagdeeltraining Groep 1 gehouden maart 2014. Totaal 7 personen.

Reacties cursisten  groep 1:

* De dagdeeltraining is zeer goed voorbereid.
* De inhoud en de onderwerpen zijn zeer goed.
* Ik ga meer tijd nemen voor de klant en begrip tonen.
* De problemen werden ter discussie gesteld en dat vond ik prettig.
* De dagdeeltraining is zeer goed voorbereid.
* De trainer geeft zeer heldere uitleg.
* Tijdens luisterproces weet ik nu om te gaan met alles.
* Zakelijke taal gebruiken.
* De tips hoe ik kan doorverbinden.
* Uitspraak en communicatie naar de klant.
* De stem ga ik mee aan de slag.
* Duidelijk, interactief en zeer positief.
* Fijn dat er goede voorbeelden gegeven werden.

Gemiddelde beoordeling van de training  een 8,4
Gemiddelde beoordeling van de trainer een 8,6

Medewerkers van afdeling Back Office, telefonistes en leidinggevenden.
Recycling organisatie

 

 

Maatwerktraject incompany training “Professioneel en Klantgericht Telefoneren en Communiceren”.
1e Middag dagdeeltraining Groep 2 gehouden maart 2014. Totaal 7 personen.

Reacties groep 2:

* De trainer geeft adviezen in de dingen die het verschil kunnen maken.
* Bewustwording van dingen die gewoon lijken maar anders, beter kunnen (moeten).
* Ik ga goed afsluiten.
* Veel geleerd, positieve feedback. Ik weet nu waar ik aan moet werken.
* De training is duidelijk, leuk en vooral leerzaam.
* Telefoneren en het hoe te doen!
* De training is zinvol, de telefoon is het belangrijkste in het bedrijf.
* Je hebt maar 1 eerste indruk, dus goed opnemen.
* Goede feedback van de trainer, veel informatie en zeer leerzaam.
* Goed articuleren en de glimlach.
* Interessant, pro-actief en leerzaam.

Gemiddelde beoordeling van de training  een 8,4
Gemiddelde beoordeling van de trainer een 8,8

7 Medewerkers van afdeling Back Office, telefonistes en leidinggevenden.
Recycling organisatie

 

 

 

Maart 2014
Maatwerktraject incompany  POWERTRAINIG “Telefoniste en receptioniste het tele-visitekaartje”.

* Ik heb goede tips ontvangen
* De trainer geeft duidelijke uitleg naar aanleiding van de mystery calls.
* Er is duidelijke uitleg gegeven.
* Het enthousiasme van de trainer vind ik fijn.
* De manier van opnemen aan de telefoon ga ik mee aan de slag.
* De training is absoluut leerzaam en informatief.
* De trainer geeft de training en zorgt voor een ontspannen sfeer.
* Ook heeft de training aan mijn verwachting voldaan.
* Esther heeft de training zeer goed voorbereid.
* De trainer geeft zeer goede heldere uitleg.
* Na deze training ga ik zeker letten op de uitspraken.
* Het geleerde ga ik zeker toepassen.
* Esther draagt aan ons over: enthousiasme, zelfvertrouwen en duidelijkheid.
* De training was zeker praktijkgericht.

Gemiddelde beoordeling van de powertraining een 8
Gemiddelde beoordeling van de trainer een 8

Receptie- en secretariaatsteam met leidinggevende

 

 

Februari 2014
Maatwerktraject incompany  “De Telefoniste- Gastvrouw  het tele-visitekaartje”

Reacties secretaresses receptie- telefoonteam naar aanleiding van het traject.
* Ik ga zeker de adviezen toepassen.
* De training heeft aan mijn verwachting voldaan.
* De training was voor mij ook weer het ophalen van de punten.
* Goed dat er geluisterd wordt naar je en je kan genoeg vragen stellen tussendoor.
* Ik heb de training als zeer goed ervaren.
* Ook is de training zeer goed voorbereid.
* Ik heb geleerd dat goed bellen heel belangrijk is.
* We moeten zorgen in balans te zijn en uiteindelijk doorzetten.
* Telefonie en leuke praktijkoefeningen.
* Fijn dat Esther onze problemen goed begreep.
* De telefoon en alles sprak mij wel aan.
* De telefonische en directe contacten aan de balie.
* Ik zal gaan proberen alles zoveel mogelijk in de praktijk toe te passen.
* De geleerde adviezen zal ik zeker gaan toepassen in de praktijk.
* De training is leerzaam.
* De training is zeker confronterend.
* Daardoor wel gehoord hoe mijn stem door de telefoon kan overkomen en ga zeker proberen dit te verbeteren.
* Zag er tegenop en voor mijn gevoel goed gegaan.
* Hoe ik de telefoon ga opnemen, ga ik aan werken.
* Mijn taalgebruik is ook van belang.
* Prima training en duidelijke uitleg van de trainer.
* Het geleerde ga ik zeker in de praktijk brengen.
* Fijn dat de training op een informele maar toch leerzame manier is gehouden.
* De telefoontips ga ik mee aan de slag.
* Ik ga de adviezen toepassen.
* Fijn dat er bruikbare en nuttige tips werden gegeven.
* De training is duidelijk, diepgaand en gezellig.
* Veel succes en plezier met de voorbereiding van je 10-jarig jubileum!

Gemiddelde beoordeling voor de training: 8,5
Gemiddelde beoordeling voor de trainer: 8,5

Reactie opdrachtgever en leidinggevende:  “Esther jij hebt het voor elkaar gekregen! Bedankt”.

Medewerksters in de functie van secretaresse / telefoniste/ receptioniste die al jaren het vak secretaresse uitvoeren.

 

 

Januari 2014 Intensief trainings- en coachingstraject van “Accuraat werken en de telefoniste receptioniste het tele-visitekaartje”

* Heb geleerd nu hoe ik controles moet gaan uitvoeren.
* Ook heb ik geleerd accuraat te werken en hoe dit werkt.
* Heb nu geleerd hoe ik de rust in mijn werkzaamheden op moet gaan bouwen.
* Ik ga zeker opletten op wat ik zeg tijdens een gesprek.
* Bovendien heb ik genoeg tips gekregen voor een telefoongesprek.
* Hoe ik een klant moet ontvangen bij de balie is mij nu duidelijk.
* Ik vind mezelf nu zelfverzekerder.
* Super dat het een 1 op 1 cursus is.
* Ik ga zeker meer aandacht leggen bij de telefoon.
* Heb geleerd de juiste taal te spreken aan de telefoon.
* Ook heb ik geleerd om te gaan met mijn verdere werkzaamheden.
* De receptioniste is een belangrijk onderdeel van ons bedrijf.
* Ik weet nu hoe ik de klanten te woord kan staan.

Gemiddelde beoordeling voor de training: 8
Gemiddelde beoordeling voor de trainer: 8

Reactie opdrachtgever: je hebt zeker je doelen behaald. Dit waren onze wensen. Esther bedankt.

Medewerksters in de functie van telefoniste/ receptioniste die 2 jaar geleden de maatwerktraining hebben gevolgd.

 

 

December 2013
Intensief trainings- en coachingstraject van “De office manager het tele-visitekaartje”

* Alles is zeer goed,
* Ik ga echt een gespreksopbouw volgen.
* De training is opbouwend en de puntjes op de “I”.
*  Afdeling verkoop zou ik ook adviseren een maatwerktraining bij Esther te volgen.
* Ook heb ik een duidelijke uitleg gekregen van Esther met veel humor.
* Alles was goed.
* Ik ga echt op mijn stem letten en aan werken.
* De rust bewaren etiquette hanteren en klantvriendelijk blijven.
* De trainingen zijn leerzaam, uitdagend en vooral leuk.
* Fijn dat de trainer het op de juiste uitlegt en ons benadert.
* De trainer kan zich bijzonder goed inleven in de situaties.
* Esther bedankt!

Gemiddelde beoordeling voor de training: 8,5 
Gemiddelde beoordeling voor de trainer: 9

Medewerksters in de functie van telefoniste/ receptioniste, en alle medewerksters Office Management bij een installatiebedrijf.

 

 

November 2013

POWERSESSIE incompany  maatwerk training “Telefoniste-receptioniste- opleiding”

* De telefoonstem daar ben ik meer bewust van hier goed mee om te gaan.
* Als ik er meer werk van maak, heb ik face 2 face mijn uiterlijk al mee. Aan de telefoon moet ik er meer werk van maken.
* Mooie herhaling en opfrissing. Bedankt.
* Valkuilen konden we weer herhalen.
* Toch weer zien waar je nog aan moet gaan werken.
* Fijn dat de dingen werden herhaald die ik vergeten was.
* De do’s en dont’s op maat voor ons aangegeven en ontwikkeld.
* De sessie is vooral leuk en leerzaam.
* Fijn dat het een herhaling is.
* Alle genoemde punten zijn voor mij heel belangrijk.
* Belangrijk, goede weergave hoe het in de praktijk er aan toe gaat.
* De sessie wordt enthousiast door de trainer gegeven.

Gemiddelde beoordeling voor de training: 8,5
Gemiddelde beoordeling voor de trainer: 9

5 Medewerksters in de functie van telefoniste/ receptioniste, en alle medewerksters Office Management bij een software organisatie.

 

 

 

Augustus 2013
Reactie 2 maatwerk incompany trainingen “Het scoren van Afspraken” 1 op 1 voor assistent makelaar

* Ik heb de trainingen als zeer goed ervaren.
* Heb hele goede uitleg van de trainer ontvangen.
* Het 1 op 1 werken is heel prettig.
* De trainingen zijn goed voorbereid.
* Heb geleerd oplossingsgericht te denken.
* Al het geleerde ga ik zeker proberen toe te passen.
* Goed dat ik de richtlijnen heb mogen leren voor het scoren van afspraken.

Gemiddelde beoordeling voor de training: 9
Gemiddelde beoordeling voor de trainer: 9

1 Medewerker in de functie assistent makelaar bij een makelaarskantoor

 

 

Juli 2013
Reacties cursisten training juli 2013 Maatwerktraject 2 incompany dagdeeltrainingen “De medewerkster het verkoop-visitekaartje”

* Duidelijk en herkenbaar doordat het in eigen winkel is.
* Spontaan.
* Fijn dat het ook zo herkenbaar is.
* Deze twee tienen zijn niet uit gemak opgeschreven maar echt gemeend.
* Het is goed om, waar je dagelijks mee bezig bent weer eens benoemd te krijgen.
* En er ook bij stil te staan en er bewust mee om te gaan en te beseffen hoe leuk het is hier in de winkel.
* Esther bedankt x !
* De training is wederom leerzaam en doeltreffend.
* Goed dat ook het telefoongesprek werd doorgenomen.
* Het is erg leuk dat het een positieve cursus is.
* De geleerde methoden ga ik zeker toepassen.
* De training is goed voorbereid.
* De tijd vliegt voorbij, waardoor het goed in elkaar zit.
* Goed dat ik over mijn gedachten nu ga nadenken en dat ik het zelf ga aanpakken.
* Esther het ging top!!!
* Er zijn altijd dingen bij waar je wat van opsteekt.
* Heel leuk gedaan en vooral afwisselend.
* Vond het heel leuk om mee te maken bij aanvang van mijn nieuwe job.
* De training is leerzaam, opfrissend en doelgericht.
* Goed dat het allemaal heel positief benadert wordt.
* Esther, ook bedankt voor de trainingen.
* De training is leerzaam op alle gebieden.
* Goed dat ook alle onderdelen besproken zijn.

Gemiddelde beoordeling voor de training: 8,8
Gemiddelde beoordeling voor de trainer: 9

10 Medewerkers en leidinggevende van Landelijke bekende winkelketen

 

 

Juli 2013 referentie/recommandation ontvangen via LinkedIn van cursiste werkzaam bij de voetbalclub AZ

To the attention of Esther van Bronkhorst Owner, Trainer, Co-active coach, veranderadviseur en ervaringsdeskundige

Attended a one-day in-company training in June 2012: “De telefonist en receptionist, het tele-visitekaartje van AZ.” She taught me how to improve my telecommunication skills as a receptionist. Esther is a person who has excellent expertise in telecommunication and together with her interactive attitude she is a great knowledge transmitter!

July 16, 2013, Merel was with another company when working with Esther at Esther van Bronkhorst Trainingen & Advies (Self-employed)

 

Juli 2013
Reacties cursisten training juli 2013
Maatwerktraject 2 incompany dagdeeltrainingen “De medewerkster het verkoop-visitekaartje”

* De klantvriendelijkheid gaan we mee aan de slag.
* Het geleerde wel bekend maar weer goed om op de feiten in te gaan.
* Goed dat het echt op onze winkel gericht is.
* Wij gaan de adviezen zeker toepassen.
* De training is praktijkgericht.
* Onze medewerksters kunnen hier wat mee.
* Kennis van de onderneming.
* De training is gegeven in een open sfeer en een lage drempel.
* Je weet veel maar het is goed om het weer eens te horen.
* Het is goed om tips te krijgen. Altijd fijn.
* De training is zeer goed voorbereid.
* De training ging goed.
* Zeer leerzaam en spontaan.
* De praktijkcase is goed.
* Het was ook gezellig.
* De trainer is zeer enthousiast. Zij geeft duidelijke uitleg.
* Fijn dat de trainer een enthousiaste manier van lesgeven heeft.

Gemiddelde beoordeling voor de training: 8,5
Gemiddelde beoordeling voor de trainer: 8,5

Landelijke winkelketen met luxe artikelen
8 verkoopsters met 2 leidinggevenden

 

Juni 2013
Reacties cursisten technische helpdesks, observatie on the job, Professioneel en Commercieel Telefoneren

* Deze is als zeer positief ervaren.
* Mevr. Van Bronkhorst gaf goede tips mee m.b.t. aanname telefoongesprek.
* Tips ontvangen bij stressvolle situaties.
* Helder, straight to the point en positieve benadering.
* Fijn dat de trainer doorvraagt en niet snel conclusies trok.
* Trainer geeft veel nuttige feedback.
* Heb goede en bruikbare adviezen waar je wat mee kunt in de toekomst ontvangen.
* Fijn dat ik nuttige feedback heb ontvangen.
* Tot the point, concrete informatie ontvangen.
* Goede handvatten en tips ontvangen.
* Positieve benadering.
* Directe feedback en veel informatie in beperkte tijd ontvangen.
* Goed dat je directe feedback krijgt.
* Eerlijk, open, vakgericht en veel kennis.
* Prettig dat het een open en leerzaam gesprek was.
* Vriendelijke input en voorbeelden.
* Enthousiaste begeleiding.
* Er worden goede tips gegeven.
* To the point, persoonlijk advies ontvangen en open karakter benadering.
* Prettig dat het persoonlijk gericht was.
* Goede tips. Fijn een aantal nieuwe inzichten en ook bevestiging wat ik al deed ontvangen.
* Duidelijke adviezen en praktijkvoorbeelden ontvangen.

Gemiddelde beoordeling voor de training een 8,2
Gemiddelde beoordeling voor de trainer een 8,7

Software en automatiserings bedrijf in Nederland,
Technische helpdesk ICT en technische helpdesk mobiele totaal 10 medewerkers

 

 

Juni 2013
Reacties curist 1 op 1 tranining commerciele maatwerk telefoontraining.

* Ik heb geleerd zelfverzerkerd over te komen door de telefoon en in de communicatie.
* Tevens heb ik geleerd door te pakken en HOE!
* De algemene indruk van de training is zeer goed en de training is zeer goed voorbereid.
* Esther geeft zeer goede uitleg. Wat ik geleerd heb ga ik zeker toepassen.
* Tijdens de praktijk heb ik heb ik kunnen werken naar resultaat en daar gaat het om in de verkoop!

Gemiddelde beoordeling voor de training een 9
Gemiddelde beoordeling voor de trainer een 9,5

Vastgoedmedewerker
Ondernemende Makelaardij zakelijke markt

 

Mei 2013
Reacties curisten cursisten maatwerktraject incompany middagavond training
“De telefoniste het tele-visitekaartje”

* Ik heb veel geleerd.
* Met veel positiviteit en enthousiasme.
* Wat ik nu weet wat ik wel en niet moet doen is goed.
* De training is duidelijk.
* Goed toe te passen en specifiek.
* De sfeer was goed en specifiek voor ons bedrijf.
* Positief en vooral leerzaam.
* Do’s en dont’s ga ik in de praktijk toepassen.
* Tijdens de training heb ik goede handvaten gekregen waar ik zeker meer mee kan.
* Leerzaam en leuk.
* De trainer geeft de uitleg heel helder en op een charmante manier is er feedback gegeven.
* Het was super, bedankt!
* Lekker luchtig.
* Actief mee kunnen doen met voorbeelden.
* Praktijk voorbeelden ontvangen om te kunnen leren.
* Fijn dat er lol was en zelfbewustzijn.
* Dank je wel Esther, leuk je ontmoet te hebben. Dank voor je goede en duidelijke training.
* Bedankt voor de training. Ik heb er zeker veel van geleerd.

Gemiddelde beoordeling voor de training een 8,6
Gemiddelde beoordeling voor de trainer een 8,8

Receptie /telefoon en secretariaatsteam
Project en investerdeer kantoor zakelijke markt

 

 

April 2013
Reacties cursisten training Maatwerktraject incompany “De medewerkster het tele-visitekaartje”

* Confronterend maar wel zeer motiverend.
* Zeker door het enthousiasme van Esther en ook gezellig hoor!
* Het is goed dat er bruikbare tips zijn gegeven.
* Ik ga bewuster telefoneren en beter doorvragen.
* Ook ga ik commerciëler denken.
* Praktisch, goede motivatie en leerzaam.
* De training is zeer praktijkgericht.
* Esther is to the point.
* Ik heb goede handvatten gekregen en de training is confronterend.
* De trainer benaderd positief.
* Deze training is weer helder, duidelijk en enthousiast.
* Goede voorbeelden en cases werden er gegeven uit de praktijk.
* De training is absoluut leerzaam, positief en enthousiast.
* De training heeft enthousiasme opgewekt om op een effectieve manier te telefoneren.
* Het is fijn dat het inspirerend was.
* De training is enthousiast, de trainer is betrokken en inspirerend.
* De trainer spreekt bijzonder aanstekelijk en betrekt iedereen bij het verhaal.

Gemiddelde beoordeling voor de training: 8,5
Gemiddelde beoordeling voor de trainer: 8,7

Notariskantoren Notarissen, notarieel medewerksters en administratief- secretarieel medewerksters.

 

 

April 2013
Reacties cursisten.
Maatwerk telefoon en communicatie training “Het scoren van afspraken en opdrachten in de makelaardij”.

* Ik heb geleerd het toepassen van het verkopen.
* Ook heb ik een verkoopstrategie aangereikt gekregen.
* Training is enthousiasmerend.
* De training is leerzaam.
* Er staat een zeer enthousiaste trainer.
* Theorie en praktijk wisselend en erg leuk.
* Het was goed dat we veel dingen konden leren.
* Geen suggesties, super gedaan.
* Het daadwerkelijke bellen.
* De training en coaching is doelgericht.
* 1 Op 1 contact is goed.
* Het is prettig dat het 1 op 1 contact is.
* Ik ga bellen want het is ingewikkeld en het gaat zeker goed komen.
* Het scoren tijdens het bellen spreekt mij aan.
* De training en de adviezen zijn goed toepasbaar.
* Leerzaam en verrassend.
* Fijn dat het in onze eigen omgeving is gegeven.
* En dat we gelijk alles in de praktijk konden toepassen.

Gemiddelde beoordeling van de training een 8,5
Gemiddelde beoordeling van de trainer een 8,5

Makelaarskantoor, 3 medewerkers.

 

 

April 2013 reacties cursisten
intensief maatwerktraject”De telefoniste-receptioniste het tele-visitekaartje”

* Ik ga zeker met meer een smile en relaxter achter de balie zitten.
* Leerzaam, goed, duidelijk en gezellig.
* Goed dat er duidelijke uitleg en tips werden gegeven.
* Ik ga de juiste woordkeuzes toepassen.
* De training is zinvol en ongedwongen.
* Het is heel goed dat de training met ons eigen groepje is geweest.
* Ook het telefoneren hoe het hoort ga ik toepassen.
* Leerzaam, leuk en goed voor de toekomst!
* Het zijn de dingen waar je niet op let.
* Ga zeker aan de slag met de praktijkvoorbeelden.
* Leerzaam, verfrissend en gezellig.
* De training heb ik zeer positief ervaren.
* Bedankt Esther.

Gemiddelde beoordeling van de training een 8,3
Gemiddelde beoordeling van de trainer een 8,5

Accountantskantoor Secretariaat, 4 medewerkster front-office en back office

 

 

Maart 2013 reacties cursisten maatwerktraject “De medewerkster het tele-visitekaartje”.

* Leerzame en leuke training
* De trainer maakt goed contact met iedereen op een positieve manier.
* De secretaresses telefoneren goed als ze authentiek zijn dat is wat is geleerd.
Leidinggevende

* Enthousiasme.
* Telefoneren is een vak.
* Kennis is macht.
* Het was goed dat er een trainer met kennis van zaken stond.
* Prettige handvaten ontvangen.
* Kennis hoe te telefoneren!
* Doe je vak met overtuiging.
* Goed dat er enthousiaste kennisoverdracht was.
Coördinatoren

* Duidelijkheid en geleerd om te gaan mijn vragen.
* Het is heel fijn dat het leerzaam was.
* Nogmaals bedankt voor alle adviezen.
* Een duidelijke spontane cursus.
* En heel erg leuk om je 1.000ste cursist te zijn.
* Praktijkgerichte training met ruimte voor specifieke input.
* In vond het een leuke en leerzame training.
* Mede door Esther haar positieve en blije uitstraling/persoonlijkheid.
* Telefoneren doe je goed, als je weet hoe het moet! Bedankt Esther.
* Het is goed dat we ook van elkaar hebben geleerd.
* Namens mijn persoontje: ik heb toch wel weer geleerd.
* Fijn dat er positieve feedback is gegeven.
* Ga vooral zo door en op naar je 2.000ste cursist. Heel erg bedankt.
Secretaresses

Gemiddelde beoordeling van de training een 8,7
Gemiddelde beoordeling van de trainer een 8,8

Organisatie uit de zorg Team secretariaat en team coördinatoren

 

Maart 2013
Reacties cursisten training: “De medewerkster het tele-visitekaartje”

* Leerzaam, ook wel spannend en leuk met elkaar en ook positief.
* De telefoonteksten ga ik toepassen.
* Leerzaam, nuttig en plezierig.
* Ga de juiste taalgebruik toepassen aan de telefoon.
* Ga de juiste woordkeuze gebruiken aan de telefoon.
* Enthousiast, betrokken en verfrissend.
* Goed dat de training interactief is.
* De manier van de telefoon aannemen ga ik toepassen.
* Ik ga zeker empathie voor de cliënt tonen.
* Waardevolle training.
* Wekt enthousiasme op.
* Leerzaam, positief en enthousiast.
* Fijn dat het positief wordt gebracht.
* Leerzaam, confronterend en gezellig.
* De trainer brengt het commentaar heel goed over.
* Enthousiast, duidelijk en confronterend.
* De trainer geeft duidelijke uitleg.
* Confronterend maar juist leerzaam.
* Verhelderend.
* Productief.

Gemiddelde beoordeling voor de training: 9
Gemiddelde beoordeling voor de trainer: 9,1

Notariskantoren
Notarissen, notarieel medewerksters en administratief- secretarieel medewerksters.

 

 

Maart 2013
Reactie cursist 1 op 1 training Professioneel telefoneren

* Fijn om mijzelf te horen in een mystery call.
* Alles wat de trainer vertelt en uitlegt is meteen toepasbaar.
* Heb duidelijke en gerichte feedback mogen ontvangen.
* Het is goed dat ik meteen alles in de praktijk kon uitvoeren.

Gemiddelde beoordeling van de training een 8,5
Gemiddelde beoordeling van de trainer een 8,5

Bouwbedrijf
Front-office medewerkster/administratief medewerkster

 

Maart 2013
Reacties cursisten van maatwerk traject in company telefoontraining ,
” De secretaresse en coördinator het tele-visitekaartje”

* Voorbeeld zinnen die wij kunnen gebruiken.
* Training sluit goed aan bij leerdoelen.
* Training is aangesloten op onze praktijk.
* Training is enthousiasmerend
* Training vond ik prettig omdat Esther de trainer en adviseur zoveel van het vak weet en van onze praktijk.
Leidinggevende

* Goed dat de trainer enthousiast is en richtlijnen aangeeft.
* Goed om samen bezig te zijn.
* Zinvol, telefonie is een vak.
* Goed dat we kennis op hebben gedaan.
Coördinatoren

* Fijn dat er gelijk feedback werd gegeven.
* Met de juiste inzet kom je er wel.
* Praktijkgericht en positief benaderd.
* Gezellig, vertrouwelijk en positieve sfeer.
* Doelgericht, leerzaam en duidelijk.
* Esther de trainer heeft zich verdiept in onze organisatie en afdeling.
Secretaresses

Gemiddelde beoordeling van de training een 8,3
Gemiddelde beoordeling van de trainer een 8,5

Organisatie uit de zorg
Team secretariaat en team coördinatoren

 

Februari – Maart 2013

Reacties cursisten: observatie en coaching on the job en interview gehouden in februari – maart 2013. Maatwerktraject incompany trainingen “De secretaresse en coördinator het visitekaartje”

* Ik ga de adviezen al toepassen.
* De observatie heeft zeker aan mijn verwachting voldaan.
* Doeltreffend, goede feedback van trainer en zeer oplettend.
* Heel fijn dat er gelijk feedback werd gegeven.
* Positieve opbouwende coaching waaruit blijkt dat telefoneren echt wel een vak is en niet iets wat je er even bij doet.
* Nuttig, leerzaam en hoop in de cursus zelf nog meer tips te krijgen.
* Goede ervaringen met de trainer, op naar de cursus.
* Goede tips en trucs.
* Ik kijk uit naar de trainingen.

Gemiddelde beoordeling van de coaching on the job : 8
Gemiddelde beoordeling van de trainer: 8

Organisatie uit de zorg
Team secretariaat en team coördinatoren

 

 

Januari 2013

Reacties cursisten van de maatwerk incompany training “De telefoniste-receptioniste- het visitekaartje”

* Eerlijk gezegd ga ik als eerste aan de slag met het persoonlijke advies.
* Vermoed dat dit mij op alle vlakken ten goede zal komen.
* Intensief, prikkelend en confronterend.
* Het is goed dat er specifiek werd gekeken naar ons alle drie als individu. Dit was geen standaard training.
* Heerlijk een om een presentatie te krijgen waar geen stijl/schrijffouten in staan. Chapeau!
* Mijn taak is ook de gastvrouw vertegenwoordigen.
* De gasten voelen bij ons dat zij in een warm bad terecht komen.
* Ik ga aan de slag met professionaliseren.
* Leerzaam, energiek en leuk.
* Aan het werk met de telefoon-communicatie.
* Positieve feedback, onderbouwing en het waarom.
* Goede en vooral bruikbare tips. Esther bedankt!
* Mooi, want het is persoonlijk en toegespitst op elke cursist.
* Ik ga meer aan de slag met mijn eigen punten. Ik ben aan zet.

Gemiddelde beoordeling voor de maatwerk training een 9
Gemiddelde beoordeling voor de trainer een 9

Software organisatie
Secretariaats- receptieteam 3 medewerksters, leidinggevende de office manager en 2 assistentes office manager.

 

Januari 2013

Intensief maatwerktraject secretariaatsteam m.b.t. “Coaching on the job inzake “Telefoniste en receptietraining”

* Heb geleerd andere teksten te gebruiken aan de telefoon.
* Positieve opbouwende kritiek.
* Je leert er weer van.
* Confronterend en leerzaam.
* Confronterend, leerzaam en gezellig.
* Leerzaam je bent gewend het te doen zoals je al jaren deed.
* Prettig dat je tips krijgt.
* De coaching is zeer goed voorbereid.
* Leerzaam en leuk.
* Goed dat je handvatten krijgt om de telefoon juist op te nemen.
* Ik ga zeker de adviezen toepassen in de praktijk.

Gemiddelde beoordeling van de coaching : 8,5
Gemiddelde beoordeling van de trainer: 8,5

Accountantskantoor
Secretariaat, 4 medewerkster front-office en back office

 

Januari 2013

Maatwerk incompany training “De telefoniste het visitekaartje van ons bedrijf” (telefoontraining en receptietraining)
Reacties cursisten

* Tijdens de training heb ik geleerd mijn eigen weg te vinden. Met de tools aangereikt door de trainer.
* Samen zijn we een team.
* De training is geweldig, top lerares
* Ontspannen en leuk.
* Het is goed dat ik genoeg vragen tussendoor kon stellen.
* Met alles aan de slag.
* Top
* Waardevol
* Leuke trainster (Esther)
* De trainer begrijpt ons.

Gemiddelde beoordeling voor de maatwerk training een 9.
Gemiddelde beoordeling voor de trainer een 9

Uitgever
2 Medewerksters Front Office en Receptie

 

 

Januari 2013
Reacties cursisten van de observatie on the job 1 op 1 met betrekking tot de training “De telefoniste het visitekaartje van ons bedrijf”

* Het is fijn dat de trainer naar je luistert.
* De zaken waar wij tegenaan lopen is herkenbaar.
* De trainer denkt zeker met ons mee.

Gemiddelde beoordeling voor de observatie on the job een 9.
Gemiddelde beoordeling voor de trainer een 9

Uitgever
2 Medewerksters Front Office en Receptie

 

December 2012
Reacties cursisten van de coaching on the job 1 op 1 op de werkplek met betrekking tot de gevolgde training
“De receptioniste/gastvrouw het tele-visitekaartje”.

* De coaching is leerzaam.
* Een win-win situatie voor ons en het bedrijf.
* Ik heb goede en positieve feedback van de trainer ontvangen.
* Je kunt er echt wat mee.
* Vakkundig, to the point en professioneel.
* Het is goed dat de materie nog eens herhaald wordt.
* Goede uitleg en begeleiding.
* De onderdelen telefoon en het ontvangen van de bezoekers spreekt mij het meeste aan.

Gemiddelde beoordeling van de coaching 8,9
Gemiddelde beoordeling van de trainer 9,1

Accountantskantoor middelgroot
Totaal 5 medewerksters, Afdeling secretariaat en receptie, 5 dames en 1 leidinggevende.

 

November 2012

Reacties cursisten van het maatwerk trainingstraject met betrekking tot de maatwerk training:
“De receptioniste /gastvrouw het tele-visitekaartje”. receptietraining

* Leerzaam en opbouwende kritiek van de trainer.
* Goed dat we het konden zien hoe we het doen.
* Het gaat goed komen.
* De training is goed voorbereid, duidelijk en lekker snel.
* Fijn dat het goed uitgelegd wordt door de trainer Esther.
* De training sluit goed aan op de werksituatie.
* De training geeft een goed beeld van wat je beter kunt.
* Positieve benadering.
* De materie wordt duidelijk uitgelegd.
* Onze gasten gaan we nu nog professioneler ontvangen.
* Puntjes weer op de “i”gezet.
* Handige tips gekregen voor het ontvangen van de cliënten.
* Fijne samenwerking met de trainer.

Gemiddelde beoordeling van de training 8,8
Gemiddelde beoordeling van de trainer 9

Accountantskantoor middelgroot
Totaal 5 medewerksters, Afdeling secretariaat en receptie, 5 dames en 1 leidinggevende.

 

Oktober 2012
Reacties cursist 1 op 1 training Professioneel telefoneren en effectief communiceren

* De training is zeer leerzaam.
* Ik heb erg veel geleerd.
* De trainer is enthousiast.
* Ik heb nuttige praktijkvoorbeelden ontvangen.
* Er is genoeg aandacht voor mij persoonlijk.
* Insightfull hoe je professioneel bepaalde situaties afgehandeld.
* Bedankt voor de prettige training. We houden contact.

Gemiddelde beoordeling van de training 9
Gemiddelde beoordeling van de trainer 9

ICT Software -organisatie,
Totaal 1 nieuwe medewerker, 1 op 1 training, nieuwe medewerker met technische achtergrond.

 

 

Oktober 2012
Reacties cursisten maatwerk incompany opleiding: de telefoniste het visitekaartje

* Zinvolle training.
* Op onze praktijk gericht.
* Het is goed dat alles op een opbouwende manier werd uitgelegd.
* Het was een zeer plezierige en leerzame training. Bedankt voor jouw bijdrage.
* Een zinvolle training. Veel geleerd en heel persoonlijk.
* Er was genoeg aandacht per persoon.
* Ga zo door, ik vond het erg leuk.
* Duidelijk, bevestigend en persoonlijk.
* Waardevolle training. Ik heb handvatten om uit te breiden.
* Ik heb aandachtspunten gehad om niet de fout in te gaan.
* Esther, zo door gaan. Leuk en vertrouwelijk gegeven.

Gemiddelde beoordeling van de training 8.9
Gemiddelde beoordeling van de trainer 9,3

Organisatie uit de gezondheidszorg,
Totaal 4 medewerksters, 1 hoofd poli, 2 doktersassistenten en 1 doktersassistente in opleiding.

 

Oktober 2012

Reacties cursisten commerciële maatwerk coaching on the job

* Het scoren van Afspraken vond ik zeer goed.
* En was wederom zeer goed voorbereid.
* Ik vond alles goed, van de wijze van benaderen en de processen waar we doorheen gaan.
* Leerzaam en de spontaniteit.
* De trainer legt alles duidelijk uit.

Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de training een 8,5
Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de trainer een 9

ICT organisatie
Totaal 2 personen, 2 dames met een administratieve functie en die na de training commercieel gericht gaan bellen.

 

 

September 2012
Reacties cursisten commerciële maatwerk in company telefoon- en communicatietraining

* Ik heb geleerd commercieel gericht te bellen.
* Nu weet ik op mijn eigen persoonlijke wijze goed luisteren.
* De training was zeer goed voorbereid, voor ons bedrijf op maat geschreven en zeer leerzaam.
* Onze trainer heeft zeer goede uitleg aan ons beiden gegeven.
* De leerstof is duidelijk, vernieuwend en vooral verfrissend.
* Erg prettig dat allles rustig werd uitgelegd door de trainer en coach Esther.
* Fijn dat ik zo goed begeleid ben deze dag en er komt nog een vervolg.
* Vandaag heb ik heel veel geleerd.
* Het geleerde ga ik zeker toepassen. Esther: “bedankt”.

Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de training een 8
Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de trainer een 8

ICT organisatie
Totaal 2 personen, 2 dames met een administratieve functie en die na de training commercieel gericht gaan bellen.

 

 

Augustus 2012
Reacties cursisten maatwerk in company telefoontraining

* Leerzaam, doeltreffend en moeilijk kort te verwoorden.
* Positief een nieuwe weg ingaan.
* Leerzame training, goede uitleg over vragen en praktijkervaring.
* Heb veel geleerd over het aannemen van gesprekken.
* Verhelderend en vernieuwend.
* Het was goed, ik heb mij niet verveeld en de dag ging snel voorbij.
* Helder, door de geleerde componenten ook heel toepasbaar.
* Goed dat één en ander niet vastliep op suffe theorie hameren.
* Vriendelijk doch duidelijk beantwoording van de telefoon
* Belangrijk voor ons bedrijf.
* Super dat we ook lekker gelachen hebben.
* Ik heb geleerd klantgericht te denken.
* Heb geleerd onder druk te presteren.
* Ik weet nu om te gaan met lastige klanten.
* Duidelijk en heel goed voorbereid.

Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de training een 8,8
Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de trainer een 9

Commerciele organisatie Evenementen-branche
Totaal 8 personen, 6 heren en 2 dames, verdeeld over technische dienst en facilitaire dienst.

 

 

Juli 2012
Reacties telefoniste receptioniste opleiding (receptietraining)

Wij hebben een telefoon-communicatietraining gehad van Esther van Bronkhorst Trainingen & Advies. Hierbij hebben we op een hele leuke, doch professionele manier theoretische kennis verworven over telefonie. Met name de manier van cursisten scherp houden is één van de sterkste punten van Esther. We hebben bepaalde vaardigheden geleerd waar we niet eerder bij stil stonden.

Door de positieve en enthousiaste wijze van training geven door Esther van Bronkhorst, zal deze training ons de rest van onze carrière van pas komen.

Met vriendelijke groet,

Commerciële organisatie. 2 Medewerkers van de commerciële afdeling, secretaresse en accountmanager. Telefoon- en receptietraining.

 

 

*Juli 2012
Reacties coaching on the job 1 op 1

* Zinvol en duidelijk. Het was goed dat het persoonlijk was.
* Goed want ik heb geleerd nu beter om te gaan met mijn verbeterpunten
* Heb er van geleerd. Is nuttig. En bedankt Esther.
* Was ook leuk om te doen.
* Ik ga er aan werken.

Gemiddelde beoordeling van de coaching on the job 1 op 1 een 8.5
Gemiddelde beoordeling van de trainer van de coaching on the job 1 op 1 8,5

Commerciële organisatie, 5 telefonistes, 1 medewerker front-office, 1 commercieel medewerker, 1 medewerker evenementen, 1 medeweker horeca en assistent manager en leidinggevende.

 

Fantastisch om waardevolle reacties te krijgen van de cursisten:
De telefoniste-receptioniste training werd gegeven in een ongedwongen sfeer, open en interactief.
En was speciaal voor ons in elkaar gezet! Ik had mijn aandacht erbij gedurende de hele dag.

Reacties:
Super telefoontraining gehad. Dingen geleerd waar ik niet eerder bij stil stond.

Erg leerzame training Esther, veel geleerd over hoe wij de effectiviteit van een telefoongesprek kunnen verhogen. Heel erge bedankt!

 

 

* Juni 2012
Reacties cursiste na volgen van maatwerk incompany training in 2011

“Esther heeft een aanstekelijk enthousiasme waarmee ze haar doelstellingen tijdens een training op professionele wijze behaald.
Mede dankzij vermelding van de training die ik volgde op mijn cv, heb ik een nieuwe baan gevonden.”

Commercieel medewerkster internationale commerciële organisatie.

 

* Juni 2012

Reacties cursisten in maatwerk in company training “De telefoniste- receptioniste opleiding”

* Het is perfect geregeld, heel leerzaam enthousiaste trainer.
* Heb bruikbare tips ontvangen. Weet nu op een nette manier klantvriendelijk te zijn.
* Prima training. Vond het fijn dat het professioneel maar ook informeel was.
* Heel goed dat de training speciaal voor onze organisatie in elkaar is gezet.
* Goede toelichting op specifieke situaties van de trainer ontvangen.
* Leuke rollenspellen en fijn dat er persoonlijke feedback werd gegeven.
* Leerzaam, voldoening en duidelijk. Het was goed dat de trainer duidelijk is wat wel en wat niet mag en kan.
* De trainer legde alles op een juiste manier uit. Erg leerzaam.
* Goed dat er aan de communicatie die minder ging, aandacht aan is besteed.
* Enthousiaste trainer. Ik had mijn aandacht erbij gedurende de hele dag.
* Zeer leerzame training, concreet en toepasbaar.
* De training werd gegeven in een ongedwongen sfeer / open / en interactief.
* Zeer verfrissend en leuk om samen te ervaren.
* Perfecte uitleg door de trainer van een heel belangrijk communicatie-instrument.
* De training was leerzaam.

Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de training een 8,5
Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de trainer een 8,8

Commerciële organisatie, 5 telefonistes, 1 medewerker front-office, 1 commercieel medewerker, 1 medewerker evenementen, 1 medeweker horeca en assistent manager en leidinggevende.

 

* Mei 2012

Reacties coaching e op 1 en en de training on the job

* De puntjes zijn nu weer op de “I” gezet.
* De persoonlijke onderwerpen.
* Goede persoonlijke begeleiding.
* Leiding nemen in een gesprek.
* Positief.
* Veel indicaties om nog beter te worden.
* Ik vond het prettig dat de feedback erg positief was.

Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de coaching 1 op 1 een 8
Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de coaching 1 op 1 voor de trainer een 8

Software organisatie, 3 technisch helpdesk medewerkers

 

* Mei 2012
Reacties maatwerk training “Het Scoren van Afspraken”

* De training heb ik zeer goed ervaren.
* Vorig jaar hebben we de hele maatwerktraining gevolgd. Nu weer een vervolg hierop.
* Krijg weer energie tijdens het bellen.
* Enthouisaste training.
* Goede adviezen op specifieke vragen.
* Goed voorbereid
* Heldere opbouw
* Persoonlijk en op maat.
* Esther ga zo door!

Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de training een 8,5
Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de trainer een 9,5

Software organisatie, 1 MT lid en 1 medewerker.

 

* Mei 2012
Reacties maatwerk telefoon- en communicatietraining met maatwerk

* Het was leerzaam
* De omgang met de trainer was prettig.
* En niet te vergeten de tijd ging heel snel.
* Goed dat de training in een kleine groep was.
* Leuke dag, zeker leerzaam en handvatten aangeleverd gekregen op maat.
* De training is goed en duidelijk.
* Super dat er persoonlijke aandacht is.
* Samen gaan we het oplossen.
* En ik ga nu veel beter om met moeilijke bellers.
* Wij zijn de motor van onze organisatie.
* Het werk bij ons is teamsport.
* Esther, vooral op deze manier doorgaan.

Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de training een 8
Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de trainer een 8

Software organisatie, 3 technisch helpdesk medewerkers.

 

* Mei 2012
Reacties cursisten 1 op 1 coaching maatwerk telefoon- en communicatie technische helpdesk

* Leerzaam, duidelijk en professioneel.
* Het is goed omdat ik mijzelf kan verbeteren.
* De training is interactief waarbij een spiegel wordt voorgehouden.
* Ik vond het goed dat er een gesprek was met goede tips en positieve feedback.
* Leerzaam en reflecteren.
* Fijn dat ik nu nog beter een boze klant kan helpen.
* De training laat je goed naar jezelf kijken.
* Mijn aandachtspunten zijn goed doorgesproken.
* De interne communicatie is goed opgepakt en daardoor wordt de klant beter geholpen.
* Goed dat er met de trainer goed is geëvalueerd.
* De do’s en do’s gekregen van de trainer is dan ook waar ik meer op ga letten.
* Het is erg leuk om samen te doen met de trainer.
* Omdat ik bij dit werk vaak moet telefoneren, is elk advies zeker meegenomen.
* Ik vind het prettig dat het nu professioneel advies is want zo weet je hoe het echt hoort.
* Goed dat er tussen de gesprekken in werd gecoacht en het zojuist geleerde meteen kon toepassen.
* Helder, positief en zeer leerzaam en vooral professioneel.
* Fijn dat ik goede feedback kreeg. Doorgaan met het goede werk.

Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de coaching 1 op 1 een 8,3
Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de coaching 1 op 1 van de trainer een 8,7

 

* Mei 2012
Reacties cursisten Makelaarskantoor, training en coaching on the job commerciële training

* De coaching eeft zeker aan mijn volwachting voldaan. Esther de trainer maakt alles gelijk bespreekbaar.
* Ik ben zeker professioneler aan het communiceren zowel zakelijk als privé.
* De training heb ik als positief ervaren, je bent immers nooit te oud om te leren.
* Er gaat geen dag voorbij zonder dat je iets leert.
* Eerste contact met de klant is belangrijk.
* Heb geleerd hoe ik de klant warm kan houden.
* Goed dat er in “real life” is geoefend.
* Ook heb ik geleerd hoe om te gaan met non-verbale communicatie.

Gemiddelde beoordeling voor de training : 8,5
Gemiddelde beoordeling voor de trainer: 8,5

Makelaarskantoor, 2 medewerkers: assistent-makelaar en administratief medewerkster.

 

 

* April 2012
Reacties maatwerktraject “Professioneel Telefoneren en Klantgericht Communiceren

* Leuk, leerzaam, groep vormend.
* Goed dat er een sturende aanpak is door de trainer.
* Bedankt
* Goede uitleg
* Goede oefening
* Goede feedback en tips.
* Fijn dat er voor alles oplossingen zijn.
* Ik ga netter spreken
* Je kon zien dat niemand perfect is.
* Onderhoudend en leerzaam.
* Het is goed dat het collegiaal was met de medewerkers.
* Goed dat er heel open over bepaalde onderwerpen gesproken werd.
* Zakelijk, efficiënt en degelijk.
* Duidelijkheid en positief.
* Fijn dat ik de verhalen van de trainer herken.
* Super dat er veel interactie en praktijkvoorbeelden kwamen.
* Helder, positief en leerzaam.
* Ik heb ervaren dat ik op een ontspannen wijze veel heb geleerd.

Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de training een 8,5
Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de trainer een 8,7

Software organisatie, totaal 11 medewerkers, helpdeskmedewerkers 1e lijns, technisch helpdesk medewerkers 2e lijns, leidinggevenden en MT Leden.

 

* April 2012
Reacties maatwerk trainingstraject “Klantgericht Telefoneren en Commercieel Communiceren”

* Enthousiast, positief en opbouwend.
* Het was goed dat er een positieve sfeer hing.
* We hebben in kaart gebracht de stappen van telefonie.
* Praktische tips ontvangen.
* Werkafspraken en concrete tips gegeven door de trainer.
* Leuk
* Fijn vond ik dat de training werd gegeven op een ontspannen manier.
* Warm
* Veel informatie ontvangen.
* Veel geleerd.
* De trainer geeft een prettige manier van instructie.
* Fijn dat er een aantal zaken opfrissing heb gehad.
* Veel geleerd, het telefoneren is toch nog moeilijker dan ik dacht.
* Een leuke training.
* Gezellig, veel stof om over na te denken.
* Veel geleerd.
* Leerzaam en duidelijke opbouw.
* Ik ga nu nadenken wat ik ga zeggen en zeker de rust bewaren.
* Herkenbaar, leerzaam en duidelijk.
* Het is super dat de stof toepasselijk was.
* Goede indruk, professioneel en krachtig.
* Er kwamen praktijkvoorbeelden voorbij en dat vond ik goed.
* Leerzaam, doelgericht en klantgericht.
* De trainer is enthousiast. Veel informatie.
* De informatie die gegeven was is zinvol.
* We kregen waardevolle informatie. BEDANKT.
* Leuk, leerzaam en nuttig.
* Heel goed, want de voorbeelden waren duidelijk.
* Leerzaam, interactief en toepasbaar.
* Het tempo van de training zat er in, de trainer gaf het vlot en levendig.
* Leerzaam, gezellig en actief.
* Er was met het hele team interactie en dit vond ik fijn.
* Het was goed dat iedereen genoeg “AANDACHT” kreeg. BEDANKT.

Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de training een 8
Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de trainer een 8

Sportorganisatie: Receptonistes, telefonistes, leidinggevenden, Sales en de managers. Totaal 19 personen.

 

April 2012
Reactie 1 op 1 maatwerktraject “Outbound Debiteurenbeheer”

Cursiste: Ik heb veel geleerd en ben enthousiast aan de slag met adviezen en geleerde. Het traject is persoonlijk, goed te begrijpen en uit te voeren. En vrolijk en zeker leerzaam. De tips hoe je bepaalde zaken kan verwoorden heb ik van de trainer gekregen.
Ook: Debiteurenbeheer doe je goed, als je weet hoe het moet!

Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de training een 8,5
Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de trainer een 8,5

Software organisatie, administratief medewerkster. Totaal 1 persoon.

 

* April 2012
Reacties maatwerktraject training on the job Telefoniste-receptioniste opleiding

Van mijn leidinggevende kreeg ik te horen dat we een cursustraject kregen van 3 dagen en dacht dat is lang, maar in de praktijk bleek dit niet zo te zijn. De eerste dag hebben we ontzettend veel dingen geleerd over hoe je het beste een klant te woord kan staan. De rollenspellen waren erg leuk. De training on the job waarbij Esther aanwezig was met het luisteren van de gesprekken, was goed. We hebben veel goede tips gekregen en daadwerkelijk in de praktijk gebracht. De gesprekken die we voerden waren ook veel beter dan met de cursusdag. Ik vind persoonlijk dat ik enorm gegroeid ben als receptioniste/telefoniste. Ik voel mij zelfverzekerder. We waren ook nog in de prijzen gevallen. Als 800ste getrainde cursisten zijn we in het zonnetje gezet. We ontvingen een mooie cadeaubon om voor onszelf te besteden. Esther bedankt voor de cursus we hebben er erg veel van geleerd en we zullen het zeker samen in de praktijk brengen.

Telefoon/receptionisteteam.

 

* Maart 2012
Reacties maatwerktraject Professioneel Telefoneren en Effectief omgaan met lastige klanten.

* Goede tips en voorbeelden.
* Vooral voorbeelden uit de praktijk.
* Goed dat ik meer geleerd heb. Ik ga beter communiceren en het gesprek afsluiten.
* Ik ga meer luisteren. Het gesprek meer sturen en eerder het gesprek beëindigen.
* Verrassend, verfrissend en gezellig.
* Goed dat de sfeer goed was.
* Leerzaam om te horen en te oefenen wat je eigenlijk de hele dag doet.
* Het is goed dat ik vandaag wel geleerd heb.
* Ik zie het als een update.
* Nuttige tips en praktisch gericht.
* Ik ga mijn stem beter gebruiken en aandachtig luisteren.

Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de training een 8
Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de trainer een 8

Landelijk orgaan uit Den Haag: secretariaatsteam bestaande uit topsecretaressses met een gemiddeld dienstverband van 15-20 jaar. Totaal 9 personen.

 

* Maart 2012
Reacties maatwerktraject Professioneel Telefoneren en Effectief omgaan met lastige klanten.

* Goede training, goed tijdsbestek en goede trainer.
* Beter luisteren en rustig zijn. Denken om mijn ademhaling.
* De telefoonetiquette en het rollenspel was zeer leerzaam. De tips etc.
* Ik ga aan de slag met de zinnen anders te formuleren.
* Ik vond het prettig dat iedereen serieus genomen werd.
* Ik ga de adviezen toepassen en ik vond het gezellig.
* Ik vond het prettig dat er cases waren onderling. Het rollenspel.
* Goede en leuke informatie training.
* Het is goed dat er veel nadruk werd gelegd op het empatisch vermogen.
* De training is leerzaam en méér aspecten dan alleen telefonie!
* Ik ga mijn leerdoelen in de praktijk toepassen
* De adviezen ga ik zeker toepassen in de praktijk.
* Goed voorbereid, enthousiaste overbrenging.
* De trainer heeft goede kennis van zaken hoe het in ons vak er aan toe gaat.
* Chapeau!
* Cursus geven doe jij goed omdat je snapt hoe het wel moet!
* Ik ga op de telefoongesprekken letten en de etiquette.
* Bewustwording en leuk om de collega’s samen te zijn.
* Het is goed dat we met elkaar de diverse ervaringen delen.

Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de training een 8,2
Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de trainer een 8,5

Landelijk orgaan uit Den Haag: secretariaatsteam bestaande uit topsecretaressses met een gemiddeld dienstverband van 15-20 jaar. Totaal 10 personen

 

* Maart 2012
Reacties cursisten maatwerktraining Professioneel Telefoneren en Commercieel Communiceren

* Praktijkgericht, boeiend en inspirerend.
* Prettig de energie van de trainer.
* Opfrissing, maar ook nieuwe dingen geleerd.
* Prettig dat we iets hebben gedaan wat direct met het werk te maken heeft. Gelijk toepasbaar.
* Veel bekende info opgefrist, ook voldoende nieuw informatie.
* Bewustwording is het halve werk.
* Van anderen kan je ook leren.
* Het vasthouden van de klant. Probeer in een gesprek niet alleen de klant te helpen handel ook verder. En dat hebben wij nu net geleerd vandaag.
* Bruikbare informatie.
* Goed dat ik mijzelf mocht zijn.
* Goed dat alles gemakkelijk bespreekbaar werd gehouden.
* Goed dat het goed voorbereid was en goed gegeven door de trainer.
* Leuk en leerzaam.
* Goed dat er rekening met mij werd gehouden.
* Bedankt voor een leuke studiedag!
* Zicht op vaardigheden van de groep.
* Puntjes op de “i”.
* Gezellig.
* Mooie spiegel voorgehouden.
* Een duidelijk overzicht hoe ik een gesprek op moet bouwen.
* We hebben nu geleerd om de klant binnen te houden.
* Goed dat we konden trainen en evalueren.
* Praktische tips, heb geleerd bewust te telefoneren.
* Geleerd het nut in te zien van meer commerciëler werken.
* Ik ga het geleerde toepassen in mijn praktijk.
* Ik ben mij meer bewuster hoe ik overkom.
* Spiegel voorhouden is verhelderend en een bewustwording.

Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de training een 8
Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de trainer een 8,2

Stichting Kinderopvang, medewerkers van de front-office afdeling, alle planners, medewerker debiteurenadminstratie en de manager klantencontacten. Totaal 14 personen

 

* Februari 2012
Reacties maatwerktraject training on the job Telefoniste-receptioniste opleiding

Leerzaam en praktisch. Ik heb geleerd ook hoe ik de mensen professioneel te woord sta. Dit ben ik al aan het toepassen. Na het derde telefoongesprek ging het al beter. Ik ga de geleerde adviezen en tips zeker toepassen. Esther bedankt.

Commercieel familiebedrijf, 2 medewerkers: telefonistes/receptioniste en administratief medewerkster.

 

Februari 2012
Maatwerktraject 3 incompany trainingssessies “Het scoren van opdrachten en afspraken”.

* Persoonlijke Assistent: Bedankt voor je tijd en energie, het waren zeer leerzame maar vooral ook leuke trainingssessies! We hebben er veel van opgestoken.
* Directeur eigenaar: Ik moet je zeggen als ik ga bellen dan denk ik echt aan: “Telefoneren doe je goed, als je weet hoe het moet!”. En niet onbelangrijk: de eerste resultaten zijn al binnen. Wij hebben goede tips en handvatten mogen ontvangen met vooral doorzettingsvermogen. Het is goed dat theorie wordt afgewisseld met de praktijk.

Gemiddelde beoordeling van de training : 8
Gemiddelde beoordeling van de trainer: 8

Bouw- en ontwikkelbedrijf. Directeur en Personal Assistent (PA)