Reacties cursisten 2004 – 2009

Lees recente referenties cursisten.

December 2009
Reacties cursisten training Professioneel Telefoneren

* Heel leerzaam en veel van opgestoken
* Bruikbaar in de praktijk
* Ontzettend leuk gedaan
* Leerzaam en informatief
* Ongedwongen sfeer in de training
* Tijd voor anekdotes en toch alles behandeld wat belangrijk is!
* Enthousiaste trainer met “passie”voor het vak
* Goede duidelijke training en zeer afwisselend
* Goed toegespitst op de persoonlijke vraagstellingen
* Samengevat een verfrissende training met een enthousiaste trainer!

Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de training een 9,2
Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de trainer een 9,2

Team: secretaresse, management assistent, medewerkster telefonische verkoop, telefoniste en receptioniste.

 

November 2009
Reacties cursisten training Professioneel Telefoneren

*We hebben een leerzame dag beleefd tijdens de training. Veel persoonlijke adviezen ontvangen. Van onze medecursisten hebben we ook veel ervaringen uitgewisseld. Het enthousiasme waarmee Esther deze cursus heeft gepresenteerd heeft ons erg gemotiveerd!

Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de training een 9,3
Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de trainer een 9,3

Team: secretaresse en management assistent van een Accountants en Adviesbureau

 

Oktober 2009
Reacties cursisten Accountants en Adviseurs van maatwerk incompany training

* Geeft de beller vertrouwen en toont professionaliteit
* Open discussie en leerzaam
* Leerzaam en goede presentatie en vooral positieve uitstraling naar de groep
* Goed om bewust te zijn wat een telefoongesprek is!
* Telefoon is ECHT belangrijk
* meer dynamisch dan verwacht!
* zinvol
* Telefoon geeft toegang tot klant

Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de training een 8,6
Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de trainer een 8,9

Team: Accountants, administratief medewerkers(sters) en secretaresses.

 

September 2009
Reacties cursisten Professioneel Commercieel Effectief Telefoneren

* Duidelijk, helder leerzaam en to the point
* Opbouwende adviezen
* Positieve insteek van de trainer
* Veel praktijkvoorbeelden komen er aan de orde
* Wat een leerzame dag en persoonlijke aandacht
* Echt maatwerk !
* Een echte aanrader!
* Ik heb er heel veel van geleerd en ga dit zeker toepassen in de praktijk!

Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de training een 9,4
Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de trainer een 9,6

Team: administratief medewerksters, receptioniste secretaresses, telefonisten, salesmanager en medewerker export.

 

Augustus/september 2009, persoonlijke coaching

* Zeer persoonlijk advies, direct op de werkplek.
* Duidelijke tips waar ik wat mee kan in mooi “boekvorm”

Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de training/coaching een dikke 8
Gemiddelde beoordeling en cijfer voor de trainer/coach een 9

 

Augustus 2009, reacties cursisten Incompany maatwerktraining telefoonteam

* Veel geleerd
* Goed, leerzaam en we gaan eraan werken!
* Zeer veel geleerd
* Even laten bezinken en in de praktijk brengen
* Bewuster aan de telefoon hoe de klant denkt/voelt
* Zo prettig mogelijk voor de klant en mijzelf afsluiten
* Ook ik heb op mijn leeftijd weer wat geleerd
* Duidelijk verhaal met humor!
* Ik ga morgen warmer en toch zakelijk telefoneren
* Nu zijn wij aan zet ………………….
* Al het geleerde gaan wij ombuigen tot professioneel gedrag aan de telefoon
* Telefoneren is geen bijzaak en we moeten het samen doen als team!

Reacties van het hele team, secretaresses, telefonisch medewerksters, accountmanager, leidinggevende en manager.

 

Juli 2009
Reacties cursisten Professioneel Klantgericht Telefoneren

Mijn collega en ik hebben bij u een dagtraining gevolgd. Dit is een hele leerzame dag geweest. Onze leidinggevende had uw website via Internet gevonden en na enig telefonisch onderhoud ons opgegeven. De cursus vond plaats in Alkmaar met nog 6 andere dames hebben wij een leuke en zeer leerzame dag beleefd. De combinatie van praktijk en theorie vond ik erg prettig. Tevens de praktijkvoorbeelden van de dames van andere bedrijven. De lesstof werd heel duidelijk weergegeven en de volgende dag kon ik het gelijk in de praktijk uitvoeren. Ik heb waardevolle tips en tools ontvangen en kan deze training iedereen aanbevelen. Veel succes.

Secretarieel medewerkster

 

Juni 2009

Reacties cursisten Professioneel Klantgericht Telefoneren

Tijdens de aanloop naar “het leergedeelte”van de dag, bleek pas goed dat er meer is dan alleen maar de telefoon aannemen. Er is een heel protocol voor en tijdens de cursusdag die je ons helemaal vertrouwd heb gemaakt. We hebben veel waardevolle tips gekregen, die jouw slogan waarmaken. In de praktijk is het wel even wennen maar al snel voelt het “eigen”aan.

Samengevat kunnen wij beiden beamen dat wij heel veel geleerd hebben en we zullen het geleerde in de praktijk brengen. We willen je hartelijk danken voor een zéér geslaagde cursusdag, met trouwens een fantastische lunch.

Hartelijke groeten,
secretaresses en administratief medewerkster (collega’s)

 

Juni 2009
Reacties cursisten Professioneel Klantgericht Telefoneren

* Leerzaam en praktijkvoorbeelden
* De training is goed onderbouwd
* Er wordt duidelijke uitleg gegeven
* De training zit goed in elkaar en je hoeft niet steeds of feedback te vragen!
* Heldere uitleg
* Het was herkenbaar en duidelijk
* De valkuilen kwamen bekend voor
* Ga de tips zeker toepassen
* Ik ben bewuster geworden van het omgaan met het telefoonverkeer!
* Heb meer zelfvertrouwen gekregen en een relaxter gevoel
* Morgen ga ik fris en fruitig aan de slag
* De valkuilen kwamen bekend voor
* Ik ben blij met het geleerde
* Voor mij is alles zo helder als een diamant
* Ik heb alles nu helder op een rijtje!

Administratief medewerksters, receptioniste secretaresses, telefonisten en 2 zelfstandig ondernemers

 

Mei – juni 2009
Reacties Incompany Maatwerktraining Servicedeskteam gezondheidszorg

* Heel helder, praktisch en to the point
* Met een ander kijk kijken naar de verandering
* Leerzaam en leuk
* Ik heb veel aan de tips gehad!
* “Speelse”manier van trainen…..
* Gericht en ontwikkeld voor onze Servicedesk
* Interessant, leerzaam en bevestiging
* Erg goede dag gehad en ga morgen het geleerde in de praktijk brengen
* Er is een ieder een spiegel voor gehouden
* Zeker to the point en vooral op maat gemaakt!
* Veel trainingen meegemaakt maar deze “steelt de show”absoluut!

Servicedeskmedewerksters, leidinggevende en secretaresse

 

Mei 2009, reacties Professioneel Klantgericht Telefoneren

* De trainer is duidelijk in de uitleg
* Al het geleerde is goed in de praktijk toepasbaar
* Vermoeiend, maar het is zeer de moeite waard!!!
* Hele goede uitleg
* Er wordt besproken wat niet goed gaat en de cursus is heel erg leerzaam
* Duidelijke lesstof en een goede afwisseling
* De cursus laat je inzien dat je klantvriendelijk kunt zijn en toch niet jezelf verliezen
* De puntjes zijn door Esther op de ï”gezet
* Bewuster geworden van het telefoneren
* Praktijkgerichte adviezen ontvangen en zeker toepasbaar!

Administratief medewerksters, receptioniste, secretaresses en telefoniste.

 

April 2009 Makelaarskantoor zakenechtpaar

* Helder, enthousiast, en eerlijk
* Wij gaan het geleerde direct toepassen en in de praktijk meteen mee aan de slag!
* Veel goede tips en adviezen mogen ontvangen
* In de praktijk zeker toe te passen!

 

Maart 2009 Vervoersbedrijf

* Toepasbaar, duidelijk en leerzaam
*
Heb aan alle onderwerpen wat gehad
* Helder confronterend
* Teamversterkend!

Namens het hele team

 

Maart 2009 Warenhuis

* Het was een leerzame dag, voelde me thuis.
*
Goed in de praktijk toe te voegen
* Duidelijke uitleg gekregen
* Persoonsgericht en individuele aandacht
* Correct invoelend van de trainer.
*
Goed in de praktijd toe te voegen
* Goed voorwerk verricht
* Positieve presentatie blijft goed hangen!
* Leerzame herkenningen

Namens het hele team

 

Bouwbedrijf

* Aanpak training is origineel en toch toepasbaar
*
Enthousiaste trainer en alles was prima verzorgd
* Goede praktijkvoorbeelden
* Leerzame training was op maat gemaakt en past dus goed binnen onze organisatie.
* Ik heb heel veel geleerd
* We hebben het leuk gehad, gelachen, veel geleerd en was goed voor onze teambuilding
* Het was een dag met veel leermomenten

Namens het dameteam

 

Organisatie gespecialiseerd in arbeid en advies en reintegratie

* Leerzaam en inzichtelijk
* Punten om te verbeteren gekregen
* Productief
* Opent ogen ……………..
* zeer leerzaam
* Helder en zeer toepasbaar!

Namens het dames team

 

Team Helpdesk en directie van Softwarespecialist voor accountancy
Reacties van het hele team

* Leerzaam, verhelderend en je leert jezelf kennen op dit gebied
* Je wordt met je neus op de feiten gedrukt en het kan echt veel beter voor de cursist.
*
Het geleerde is ook in privé toepasbaar!
*
Duidelijke uitleg
* Informatie gericht op de praktijk
*
Goede voorbeelden
*
Je wordt geconfronteerd met jezelf
*
Leerzamer dan gedacht
*
Zeer leerzaam en levert zeker een stuk professionaliteit voor ons bedrijf

Directie en helpdeskteam

 

Team Helpdesk ondersteuning in de zorgsector
Een aantal reacties van het hele team

* Prettig actief
* Praktische informatie
*
Nuttige dag
*
Leuke teamdag
* Bewustwording van hoe overkomen aan de telefoon!
*
Goed om dingen van jezelf te zien
*
Training was praktijkgericht
*
Goede tips!
*
Goed voorbereid

 

Helpdeskteam en leidinggevenden.
Reacties organisatie gespecialiseerd in reclame en uitgever van tijdschriften.

* Goed voor de teambuilding
* Goed voor het bedrijf en de uitstraling
*
Deze training en het geleerde helpt ons verder

Namens directeur en eigenaar

 

Een aantal reacties van het hele team

* Leerzaam voor je eigen werk
* Goed voor het teamgevoel!
*
Professionele cursus!
* Geleerd bewuster om te gaan met de klant
* Professioneel overkomen
*
Nuttig, leerzaam en leuk om te doen!

Namens medewerkers(sters) reclamebureau en uitgever

 

Modespecialist van Nederland
Reacties cursisten

* Goed voorbereid
* Voldaan aan de verwachting
* Heldere uitleg
* Praktijk gericht

Namens managers en leidinggevende

 

Reacties van het hele team

* Duidelijke uitleg
* Verhelderend
* Opmerkelijk, vernieuwend en dynamisch
* Positieve ontwikkeling
* Heb er veel dingen van geleerd
* Ga er zeker mee aan de slag!

Medewerkers van het team, sales, telefonistes, marketing, verkoop, boekhouding en leidinggevenden.

 

Maatwerktraining voor vrouwelijke zakenpartner
Een aantal reacties van cursiste

* Leerzaam
* Ander zelfbeeld aanleren

Vrouwelijke zakenpartner

 

Administratiekantoor
Een aantal reacties van het hele team

* Maatwerk
* Professionaliteit
*
Zelfinzicht

Namens administratieconsulente

 

Reacties telefoniste

* Ben heel tevreden met het geleerde
* Zal het geleerde toepassen in de praktijk
*
De training was leuk en leerzaam

Administratief medewerkster/telefoniste

 

* Heldere weergave
* Prettige feedback op acties
*
Professioneel van opzet

Namens directeur en eigenaar

 

* Erg Leerzaam
* Gezellig en ontspannend door de kleine groep

Overige administratieve medewerkers

 

Gerechtsdeurwaarderskantoor
Een aantal korte reacties

* Erg leerzaam.
*
Belangrijk voor in de praktijk
* Het werken met de telefoon maakt alles een stukje makkelijker!

Medewerkster incassozaken

 

* Het geleerde is belangrijk
*
De training is zeker nuttig
* De aanpak van de training is praktisch en praktijk gericht.

Gerechtsdeurwaarder

 

Productiebedrijf
Een aantal korte reacties

* Duidelijk en leerzaam. Erg veel ervan opgestoken.
* Verhelderend en doet je nadenken over je telefoongedrag.
* Ga het zeker toepassen in de praktijk..
* Enthousiaste lerares waardoor je goed je aandacht erbij kan houden.
* Maatwerk.
* Erg leuk en leerzaam.
* Bruikbare informatie ingewonnen.
* Duidelijke uitleg van alle onderwerpen die behandeld werden.

Namens: de planner, assistent bedrijfsleider, medewerker expeditie, account managers en administratieve medewerksters.

 

Bedrijf gespecialiseerd in auto’s
Reacties van een individuele training

* In de training heb ik geleerd dat de samenwerking en de juiste communicatie erg belangrijk is.
* Tevens heb ik geleerd een professionele uitstraling naar buiten neer te zetten.

Office Manager

 

Technisch bedrijf

Nadat ik van een logistieke baan veranderde naar een secretariële baan, kreeg ik de mogelijkheid om een individuele training met Esther van Bronkhorst te ondergaan. Deze persoonlijke aanpak had als resultaat dat de training voor mij op maat was gemaakt. Door de leuke maar intensieve oefeningen voelde ik mij direct op mijn gemak. Ik was heel benieuwd wat ik kon leren en wat ik moest afleren. Ik heb een ontzettende leuke maar vooral leerzame dag gehad en weet zeker dat ik datgene wat ik geleerd heb zal gaan toepassen in de praktijk.

Secretaresse en telefoniste

 

Leverancier Airconditioning

Toen mij verteld werd door leidinggevende dat ik een training telefoneren zou ondergaan dacht ik als accountmanager, ik kan toch wel telefoneren en ik ben toch een verkoper, was mijn eerste gedachte.
Toen volgde de kennismaking met de trainer, Esther, en haar enthousiasme was meteen merkbaar en trok ook meteen de aandacht voor het begin van de dag. Al snel bleek dat ik wel het een en ander kan bijschaven. Met name door de vakkennis, het enthousiasme van de de trainer werd het een intensieve leerzame dag met veel leervormen en praktische oefeningen. Wat deze training uniek maakt is dat het een training op maat is voor ons bedrijf waardoor de theorie direct toepasbaar is in de praktijk, en het werkt! Gewoon doen.

Account Manager

 

Diverse reacties……….

* Een leuke en vlotte training die mij in elk geval veel houvast biedt. Bedankt!
* Ik had niet verwacht dat je 7 uur kunt volpraten over het vak telefoneren. Complimenten!
* De training was erg leerzaam en informatief.
* Goede slogan!
* De training was erg leerzaam en informatief.
*  Dit was voor mij de 1e training.
* Het is wel zo dat je nog het een en ander kan leren bij een “vervolgtraining”. Daar zou ik mij voor opgeven.
* Het zal leuk zijn nog eens een herhaaltraining te volgen om te kijken wat je toepast. Bijvoorbeeld over een jaar!

Het was een uitgebreide training met zeer veel aandacht. De training was prima verzorgd en intensief.
Ik gebruik de tips die Esther mij gegeven heeft dagelijks.

Secretaresse

 

Fysiotherapie
Hierbij wil ik mijn positieve ervaring doorgeven over de cursus telefoneren. Ik vond het een heerlijke dag met veel leermomenten. De enthousiaste manier en prettige manier waarop de trainer de tips overbrengt vond ik heel prettig. In de toekomst zal ik mijn best doen om zoveel mogelijk in de praktijk door te voeren.

Secretaresse

 

Bedrijf gespecialiseerd in grond-, weg en waterbouw

Onderstaand volgt individueel een korte en bondige reactie van een van de 42 heren die de telefoontraining hebben gevolgd:

*  De sessie is door mij als zeer leerrijk ervaren. Voor mensen met een commerciële inslag, zowel in de geest als in de uitvoering, is het zeker de moeite waard om bij een aantal aandachtspunten te blijven stilstaan.

*  In eerste instantie had ik het gevoel dat het geen nut had om zo’n cursus te volgen, temeer daar ik er vanuit ging dat men over het algemeen wel wist hoe de telefoon op te nemen. Maar je hebt me toch nog wel even duidelijk laten zien dat het (altijd?) veel beter kan. Na deze cursus merk ik wel dat er goed over nagedacht wordt door alle overige deelnemers.

Veel succes met je frisse aanpak!

Namens hoofd Personeelszaken en directie

 

Kapsalon
Reacties cursisten en leidinggevende

* Ik had geen idee wat ik ervan moest verwachten. Dit was een hele andere training dan ik gewend was maar uiteindelijk was het erg leuk en leerzaam. De rollenspelen vind ik altijd erg leuk om te doen. Esther, volgende keer zal ik je netjes behandelen, ik vond het erg leerzaam!
Kapster

* De training was erg leerzaam, ik heb er van geleerd, zoals met klanten omgaan. De tips probeer ik zo veel mogelijk uit te voeren. De training vond ik erg leuk en leerzaam!
Kapster

* De rollenspelen waren heel goed en leerzaam, je kan het daarna terug zien waardoor je het beter opneemt. Ik ga eraan werken!
Kapster

*Ons team heeft de training gevolgd. Door deze cursus zijn we ons allemaal bewuster van geworden hoe we beter en professioneler met onze klanten om moeten gaan. Ook reageren onze klanten zelf heel positief op en hebben we de relatie tussen klant en de kapsters en ook de collega’s onderling elkaar zichtbaar verbeterd.
Kapster

* Ik heb de training als erg leerzaam ervaren, vond het erg leuk. We hebben een erg gezellig team mede dankzij jouw!
Kapster

 

Makelaarskantoor

* Het was een leuke cursus en gelukkig niet zo ‘droog’, wat je eigenlijk verwacht bij de meeste cursussen. De aankleding was ook erg leuk gedaan. Door de herhalingen van tips houd je toch wat dingen vast, dus dat is goed gelukt. En het klopt: . “Telefoneren doe je goed, als je weet hoe het moet!”.

Secretaresse

 

*Ik vond het erg leerzaam. Veel dingen doe je ongemerkt, het kan beter. Ik heb er veel aan gehad.

Makelaar

 

*Ik heb deze training als zeer leerzaam ervaren en heb genoten van de doortastende manier waarop Esther dit ter hand heeft genomen en binnen no-time weet door te dringen tot de essentie van de zaak. Ik kijk met tevredenheid terug op deze training. Nogmaals bedankt voor de leerzame avond.

Makelaar

 

*We hebben de cursus als zeer leerzaam ervaren. De training was goed voor onze teambuilding. Een aanrader voor iedereen!

Team makelaarskantoor

 

Bedrijf gespecialiseerd in vloeren
Reacties van alle cursisten van het telefoonteam

* Wij wisten niet dat er zoveel te leren was over telefoneren.
* Af en toe was het wel confronterend, het valt niet mee om jezelf terug te horen en te zien, maar we hebben er vooral ook om kunnen lachen
* Vooral dankzij jouw enthousiasme en goede presentatie vloog de training om.
* Wij willen je hartelijk danken voor de leuke training en wie weet krijg je ons nog wel eens aan de lijn.
Vriendelijke groeten,

Namens het hele (verkoop)team

 

Bedrijf gespecialiseerd in mailing, fulfilment en sealen
Reacties van alle cursisten van het telefoonteam

* Ik ging de training in met veel plezier omdat ik erg benieuwd was, wat Esther ons nog meer kon leren en afleren! Esther neemt alle tijd om om te leren gaan hoe je een moeilijke klant tevreden kan stellen. Deze training is erg leerzaam, ook al zit je een aantal jaren achter de telefoon er zijn altijd wel bepaalde punten die je kunt verbeteren. Ik heb dan ook erg genoten van deze training en raadt het ook zeker aan om hieraan deel te nemen. Esther had de training prima voor elkaar, stelt je op je gemak. En de situaties die ze voorlegt zijn zo herkenbaar.
Nogmaals hartelijk dank voor deze leerzame training en voor je warme onthaal.

Telefoniste en receptioniste

 

*  Na een enerverende training ben ik toch overtuigd dat ik heel wat opgestoken heb. Verder was het uitwisselen van ervaringen met mijn collega’s heel prettig en leer je van andere ook weer hoe zij met bepaalde situaties omgaan.
Esther heeft de training zo opgezet dat je erg prettig bij voelt. Zij bekijkt het als buitenstaander. Met het aangeven van tips brengt zij ons tot een hoger niveau. Dit kwam bij mij erg verfrissend over. Ik zal dit dan ook gaan toepassen
Ik vind de cursus een aanrader een jaarlijkse herhaling zou ik van harte toejuichen.

Medewerkster Personeelszaken

 

* Ik vond het leuk dat ook wij een uitnodiging kregen om aan de training mee te doen., want voor jezelf denk je dat het wel goed gaat, maar ik heb het toch als een leerzame training ervaren. Esther nogmaals bedankt voor deze leuke maar leerzame training.
Medewerkster boekhouding

 

Bedrijf gespecialiseerd in grond- weg en waterbouw
Reacties van alle telefonisten van het team

*  Ik vond de cursus zeer verfrissend;
*  De cursus was goed voor onze organisatie;
*  De tijd is vooral heeeeeeeel snel gegaan;
*  Het samenwerken is allemaal heel goed gegaan, zeker in de toekomst is de continuïteit hiervan belangrijk!

 

Makelaarskantoor
* Na het volgen van de training heb ik het gevoel dat ik aan de telefoon steviger in mijn schoenen sta.
* Ik vond dat er veel afwisseling zat in het programma, erg goed!
* Ontzettend bedankt voor de geweldige training! Erg veel geleerd!
* Een erg leuke en afwisselende training.

 

Gerechtsdeurwaarderskantoor
In eerste instantie was iedereen een beetje sceptisch over de telefoontraining, want ” dat hebben wij toch niet no dig?. Achteraf blijkt dat we wel degelijk een telefoontraining nodig hadden. Er is een duidelijk verschil merkbaar tussen de situatie vóór en de situatie ná de training.
De training zelf werd op een hele leuke manier gegeven. Dit kwam natuurlijk vooral door het zeer grote enthousiasme van mevrouw Van Bronkhorst. De interactie tussen “lerares”en cursisten speelde hierbij ook een rol. Iedere cursist werd persoonlijk bij de cursus betrokken. De rollenspelen waren een aangename afwisseling, Naar mijn mening heeft iedereen wat van de telefoontraining opgestoken. De telefoon wordt nu goed opgenomen. De telefoontraining kan daarom een groot succes worden genoemd.

De telefooncursus was leuk. Interessant, motiverend en er waren zeer bruikbare praktijktips gegeven. Ik had vooraf niet gedacht dat er zoveel over telefoneren te vertellen was. Het programma zag er verzorgd uit, er was echt aandacht aan de presentatie besteed.

Afgelopen april gaf Esther ons een hele leuke, leerzame telefoontraining. Zij heeft ons vele suggesties en tips gegeven. Het rollenspel onder andere  was erg leuk om te doen. De cursus had zij erg goed verzorgd, ik heb er veel van geleerd.

De telefooncursus was leuk en goed voorbereid. Tijdens de cursus heb ik zeker handige tips meegekregen die nu nog steeds gebruik.

Een zeer vermakelijke training met goede adviezen en handige tips. Veel succes in de toekomst!

 

Automobielbedrijf
Het is absoluut een leerzame cursus. Je wordt weer even op je strepen gezet. Sommige dingen moet ik gewoon weer als automatisch oppakken. De cursus is niet alleen leerzaam maar ook erg confronterend en dat is het leuke eraan!
Esther bedankt voor je cursus en heel veel succes met je cursussen en trainingen.

Telefoniste

 

Productiebedrijf
“De telefooncursus is mij goed bevallen. Van tevoren was ik nogal sceptisch, want wat voegt dat nou toe? Je denkt altijd wel dat het wel goed zit. Maar blijkbaar kun je nog zoveel leren! De manier hoe je een telefoon aanneemt, de manier hoe je doorverbindt! we hebben erg veel geleerd die dag en ik kijk er met plezier op terug.

Hoofd Boekhouding

 

“Een Cursus telefoneren, moet dat na 27 jaar telefoon opnemen, dacht ik! Maar ja, je bent nooit te oud om te leren en ik ben er open naar toe gegaan. Het was een intensieve dag en door de enthousiaste presentatie van Esther zie je dingen die inderdaad anders kunnen. De manier waarop werkt echt, want het voelt dan anders. Dus “Telefoneren doe je goed, als je weet hoe het moet!”.

Administratief medewerkster

 

Multinational Bank
Telefonie. Is dat een cursus???? Men neme de telefoon, je brult je naam in dat ding en alles komt goed. Tenminste dat denk je. Totdat je daadwerkelijk met de praktijk van Esther in aanraking komt. Feitelijk is telefonie een zeer belangrijk visitekaartje van je bedrijf. Eigenlijk is het een van de eerste contacten. Je maakt of breekt het. Esther, is een vrouw met een zeer grote gedrevenheid die ervoor zorgt dat telefonie het visitekaartje van je bedrijf is/wordt. Ze brengt de cursus met groot enthousiasme, met mooie praktijkvoorbeelden, met uitstraling van kracht, kortom klasse!.

 

Ik vond dat Esther een zeer enthousiaste presentatie heeft gehouden en zich heel goed had ingeleefd in de “telefoonproblematiek” bij ons bedrijf. Het gedane vooronderzoek door middel van o.a. telefoontests zorgde voor een stuk maatwerk van de training. Daarbij gaf ze resultaatgerichte oplossingen/suggesties waarvan we zeker
wel een aantal direct konden toepassen. Ook meerdere tips werden tijdens de cursus gegeven naar aanleiding van vragen van de groep cursisten. Hieruit blijkt absoluut dat je te maken hebt met iemand uit de praktijk. Ook na de cursus merk ik dat aan de follow-up volop gewerkt wordt en daadwerkelijk bepaalde besproken en voorgestelde zaken direct worden opgepakt.

 

Na bijna 25 jaar werkervaring hoorde ik op van het feit dat ik naar een telefoontraining werd gestuurd die ook nog eens 5 uur van mijn kostbare tijd in beslag zou gaan nemen. Waarom is dit nodig? Ik kan toch wel een telefoon opnemen? Maar de beslissing was genomen. Zowel ik als al mijn collega’s moesten eraan geloven. Er zat niets anders op dan de knop op positief te zetten en te gaan. Met een overweldigend enthousiasme begon Esther van Bronkhorst haar relaas en al snel werd mijn hele groep hierdoor aangestoken. En ik moet toegeven dat de training zeker niet voor niets is geweest. De uren zijn voorbij gevlogen en ik heb veel geleerd. Telefoneren is een vak apart!

 

Ik ben telefoniste bij de organisatie waar ik werkzaam ben.. Klantencontact is leuk. Aan de telefoon krijg ik leuke en niet leuke klanten, toch de rust en het enthousiasme kunnen uitstralen is een kunst. Dan zeg ik: “Telefoneren doe je goed, als je weet hoe het moet!”. Zelf heb ik een aantal telefooncursussen gehad, het blijft altijd leerzaam. Net als de cursus van Esther van Bronkhorst. Ook het enthousiasme van Esther heeft me weer wat bijgebracht. Ik doe mede daar door mijn werk met veel plezier.

Telefoniste

 

Ik vond het een leerzame bijeenkomst waarbij je de stof op een bijzonder enthousiaste manier overbracht. Ook ik zal me na 38 jaar moeten verbeteren en die punten eruit moeten halen die voor mij van belang zijn bijvoorbeeld
goed afsluiten en de naam van de klant enkele keren noemen. Ik denk dat jouw cursus ertoe gaat bijdragen dat wij ook telefonisch op een eenduidige manier naar buiten treden als goed luisterende, begripvolle, enthousiaste en altijd vrolijk kijkende medewerkers.

 

Reclamebureau
In  mei, kreeg ik van Esther een op een cursus telefoneren! Leuk, interessant maar ook vermoeiend. Wat moet je dan nog veel leren. Hoe neem jij die telefoon op? Luister maar eens om je heen….. iedereen doet het verschillend! En wat is het moeilijk om je foutjes af te leren….. Je valt steeds terug in het oude patroon.
Verder krijg je allemaal oefengesprekken en allerlei andere leuke opdrachten. Leuk om te doen en vooral leuk om te horen, hoe je zelf klinkt.

Lees recente referenties cursisten.