Uitslag onderzoek Nederlander geeft voorkeur aan telefoon

Telefoon gaat voor social media (640x422)
Geplaatst op Okt 11, 2013 | Geplaatst in  Nieuws | Door Esther | Geen reacties

Nederlander houdt vast aan telefoon voor service.

En sociaal Media komt op de 2e plaats.

De telefoon weet nog altijd sociale netwerksites als Facebook en Twitter te verslaan waar het gaat om de voorkeurkanalen voor klantenservice. Uit onderzoek van Telecompaper onder ruim 5.700 Nederlandse consumenten blijkt dat meer dan de helft (55%) van de respondenten het liefst telefonisch geholpen wordt door zijn mobiele provider. Met 43 procent bezet e-mail de tweede plek. Daarmee verslaan deze twee traditionele contactkanalen populaire communicatiemiddelen als chat, apps of social media. Uit het genoemde onderzoek komt bijvoorbeeld naar voren dat slechts elf procent van de ondervraagde Nederlanders wil chatten met zijn telecomprovider.

Wél is die hoeveelheid gegroeid, aangezien dit specifieke percentage vorig jaar nog op zeven procent lag. Tevens zien de onderzoekers het gebruik van social media als servicekanaal groeien onder een bepaalde doelgroep, te weten jongeren. In de leeftijdsgroep 12-29 jaar wil acht procent contact met een klantenservice via social media; overall ligt die hoeveelheid op vijf procent. Met name apps van de providers zelf en messaging diensten worden door jongeren gewaardeerd.

Bron: Telecommerce oktober 2013

 

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *