Mystery Guest

Mystery Guest Service

Esther van Bronkhorst Trainingen & Advies verzorgt ook een Mystery guest service. Uw organisatie wordt bezocht door een mystery guest die zich als klant in houding en gedrag presenteert en gedraagt. Bij dit onderzoek gaat het om de wijze waarop de klant door de telefoniste, receptioniste en of gastvrouw, gastheer en de andere medewerkers wordt benaderd.

 

Hoe klantvriendelijk en professioneel is uw medewerker?

Er wordt onder andere gelet op: hoe vriendelijk is de bezoeker ontvangen? Duurde het niet te lang? Was de medewerker wel echt bezig met de bezoeker of met andere zaken? Is de ontvangst van uw receptioniste professioneel en zoals het hoort? U ontvangt een verslag met de indruk hoe de ontvangst etiquette anno nu van uw telefoniste en receptioniste is. Dit is een globale en eerste indruk van de nog veel meer andere meetpunten waar op gelet wordt tijdens onze Mystery Guest Service.

 

Inzicht en resultaten

De mystery guest service geeft inzicht in de klantvriendelijkheid en professionaliteit van uw organisatie.

 

Referentie en mystery guests-ervaringen met Esther van Bronkhorst
m.b.t. intensief maatwerktraject voor winkelketen


Trainingstraject:  De medewerkster, het verkoop-visitekaartje in de winkel

Beste Esther,

Jij komt bij mij al heel lang in de winkel als klant. Op een goede dag raakte we aan de praat over het werk wat Esther doet en hoe dat bij ons in de winkel er aan toe gaat.

De reden om dit traject aan te gaan is dat na een periode in de winkel ik bemerkte dat het personeel wel wat hulp kon gebruiken om meer enthousiast om te gaan met de klanten. En heel belangrijk: uit een goed verkoopgesprek resultaat te haal door te gaan verkopen.

Tijdens ons gesprek had Esther aangegeven dat de trainingen die zij geeft echt maatwerk zijn en dat bleek ook wel na afloop.

Alles was afgestemd op onze winkel.

Esther heeft zich voor gedaan als mystery guest door middel van diverse bezoeken aan de winkel maar ook door te bellen, de mystery calls,  met het verzoek om informatie om een bepaald product.

We hebben 2 trainingsavonden gehad in de winkel. Het enorme voordeel is hiervan dat je op de werkvloer zelf heel goed de rollenspelen kan doen. Esther heeft met haar enthousiasme en haar professionaliteit heel goed weten over te brengen naar al het personeel.

Dit haal je ook uit de evaluatieformulieren die het personeel heeft ingevuld. Er zijn gemiddelde cijfers uitgerold van een 8.8 voor de maatwerktrainingen en een 9 voor de trainer. Deze cijfers geven heel goed weer hoe ik maar ook het personeel de trainingen hebben beleefd.

Esther het was TOP! Dank je wel!

Aan dit commerciële maatwerktraject hebben alle medewerkers deelgenomen, ook de directie en leidinggevende.

Eigenaar van een winkel van een landelijke winkelketen

 

 

Interesse en informatie

Heeft u vragen of wilt u meer informatie over de Mystery Guest Service.  Neemt u dan contact op met onze trainer info@vanbronkhorst.nl of belt u met 072 5280884. Esther van Bronkhorst staat u graag te woord.

 

Auteur en teksten: Esther van Bronkhorst