Interessante artikelen 2005, 2006 en 2007

Lila Jasje
Geplaatst op Aug 31, 2007 | Geplaatst in  Nieuws | Door Esther | Geen reacties

Interessante artikelen

Bron:Laatste nieuws Novum ANP binnenland 31-08-2007

Politie opent jacht op bellendeautomobilisten
SOESTERBERG (ANP) – De politie gaat vanaf zaterdag extra controleren op automobilisten die achter het stuur bellen met hun mobiele telefoon. De Raad van Hoofdcommissarissen heeft daarvoor vijftig agenten door het hele land vrijgemaakt. Ook zijn twintig speciale onopvallende motorfietsen aangeschaft om bellers op heterdaad te kunnen betrappen. Dat heeft een woordvoerder van het Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie vrijdag laten weten. Justitie en politie zullen een jaar lang extra letten op bellende automobilisten. Overtreders krijgen een boete van 130 euro (automobilisten) of 90 euro (bromfietsers).Bellen in de auto of op de bromfiets is sinds maart 2002 verboden. Elk jaar worden ongeveer 120.000 bestuurders op de bon geslingerd. Jaarlijks gebeuren naar schatting zeshonderd ongevallenmet letsel, veroorzaakt door rijdend bellen. Handsfree bellen mag wel, evenals mobiel bellen op de fiets.

Bron: AD, 31 maart 2007
Telefonische bereikbaarheid
Zo snel mogelijk een “echt mens” aan de lijn. Een bekend Nederlands warenhuis: ” zo snel mogelijk persoonlijk contact”. Wanneer een klant belt met een klacht of een vraag, dan moet hij of zij direct een  “echt mens” aan de lijn krijgen in plaats van een antwoordapparaat.

Bron: AD Binnenland, zondag 11 maart 2007
Rijdende beller aangepakt
De politie begint dit jaar een offensief tegen automobilisten die met hun gsm in de hand bellend achter het stuur zitten. De pakkans voor het niet-handsfree bellen gaat fors omhoog. De handsfreeplicht is ingevoerd op 30 maart 2002. In de eerste vijf jaar zijn 468.000 foutbellers beboet. Het tarief is 130 euro. Samen betaalden zij ruim 60 miljoen euro aan boetes. Bellen in het verkeer leidt jaarlijks tot veertig doden en vierhonderd gewonden, aldus onderzoekers.

Bron: Alkmaarsche Courant, 3 augustus 2006
Bellen in auto altijd gevaarlijk, ook handsfree
Handsfree bellen in de auto blijkt net zo gevaarlijk als bellen met de gsm aan het oor. Dat concludeert de SWOV naar aanleiding van een nieuw onderzoek naar de gevolgen van bellen in de auto. Het is bekend dat de bediening van een mobieltje bestuurders afleidt. De aandacht neemt echter vooral tijdens de gesprekken aanzienlijk af, aldus een woordvoerder. Uit het SWOV-rapport blijkt dat ruim eenderde van de bestuurders tijdens het rijden geregeld handsfree belt. Automobilisten houden zich bovendien slecht aan het sinds 2002 geldende verbod om in de auto met de telefoon aan de oor te bellen. In dat jaar deelde de politie nog bijna 3000 bekeuringen per maand uit. Vorig jaar steeg dat aantal naar bijna 10.000 per maand.

Bron: Alkmaarsche Courant, 17 juli 2006
Woordenlijst
In de wereld van callcenters zijn veel begrippen ontleend aan het Engels. Enkele voorbeelden zijn:
Agent: medewerker (m/V)
Callcenter: kantoor waar voor een organisatie telefoontjes van en naar klanten worden verwerkt
Inbound:  inkomende gesprekken bij een callcenter
Outbound: uitgaande gesprekken
Telemarketing:  het door een organisatie planmatig en systematisch benaderen van consumenten omhun telefonisch een commerciële, charitatieve of ideële aanbieding te doen. Daar tegenover staat de cold call (koud bellen, lukraak).

Bron: De Telegraaf 16 september 2005
Grootste ergernissen van mobiele telefoongebruik zijn:
• te hard praten 52 %
• telefoon aannemen tijdens gesprek 43 %
• onafgebroken bellen tijdens een ander gesprek 41 %
• zeer harde ringtone 37 %
• ongewild meeluisteren 34 %
• voicemail die lijkt op een echt gesprek 31%
• geen nummerweergave 29 %
• te lange voicemail inspreken 29 %

Mobiele telefoonetiquette
Praktijksituatie: één van de belangrijkste ergernissen van mobiel telefoneren is dat men niet vraagt aan de omstander (als men bijvoorbeeld in bespreking is) of men het binnenkomend telefoongesprek van de mobiele telefoon mag beantwoorden.

Tip 1
Schroom niet om toestemming te vragen om de mobiele telefoon te kunnen beantwoorden, verontschuldig u en wacht op feedback, dit is wel zo beleefd!!

Tip 2
Moet mijn mobiele telefoon nu aan of uit tijdens een zakelijk gesprek of een vergadering?
Zet in principe uw mobiele telefoon uit, als u met een klant in bespreking gaat of in vergadering gaat. Verwacht u een urgent telefoongesprek, dan kunt u dit voor de bespreking of vergadering aan de aanwezige(n) melden.

Tip 3
Spreek de ander aan de andere kant van de lijn altijd aan met “u”, tutoyeer pas als dit aan de orde komt.

Tip 4
Vermijd een zakelijk gesprek in het openbaar. Bel zeker niet met uw mobiele telefoon in het openbaar.

 

 

 

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *