9 Jaar ondernemerschap & meer dan 1.000 curisten opgeleid

Telefoneren doe je goed, als je weet hoe het moet!
Geplaatst op Okt 08, 2013 | Geplaatst in  Nieuws | Door Esther | Geen reacties

Inmiddels is het meer dan 9 jaar geleden dat Esther van Bronkhorst haar onderneming startte.

24 September 2004 schreef zij haar in bij de Kamer van Koophandel in Alkmaar.

Toeval of niet maar bij de inschrijving reed de directeur van een grote bank bijna haar deur er uit. Samen ontmoetten zij elkaar bij de balie van de Kamer van Koophandel. De meneer verontschuldigde zich. Excuses mevrouw, ik deed het niet helemaal goed. Ach zei Esther, laten we het erop houden dat het goed is afgelopen. Want ik begin net mijn bedrijf. Van praten komt praten. De directeur vroeg Esther: Wat voor een bedrijf ga je beginnnen? Een trainingsbureau, antwoordde Esther. “Ik wil heel Nederland beter leren telefoneren. Als professionals.

Vervolg van het verhaal is dat de directeur net overleg had gehad met het MT voor een training voor alle accountmanagers. We wisselden visitekaartjes uit, en jawel hoor. Wij onmoeten elkaar op de juiste plaats, juiste tijdstip en het perfecte moment. Een prachtig groot traject werd mij gegund en wilde ik graag geven aan zo een mooie eerste klant.

Toeval of niet, bestaat het dan wel of niet? Ze zeggen wel eens: Toeval bestaat niet!

Nu 8 oktober 2013 schrijf ik deze blog met als boodschap dat jezelf je eigen succes in handen hebt. Geloof in de jezelf, knok er voor alsof het je eigen bedrijf is en blijf denken aan: het wordt nooit zo donker of het wordt wel weer licht.

Inmiddels 9 jaar verder heb ik vele medewerkers van diverse bedrijven mogen begeleiden. De mensen zijn het succes van de organisatie. Zij zijn het kapitaal Dus ook hun functioneren aan de telefoon. Ook ben ik er achter gekomen en dat wist ik natuurlijk al, dat het niet alleen om de telefoon gaat. Het gaat in principe om alles. De telefoonafhandeling, gastenontvangst, de verkoop, samengevat alles wat met communicatie te maken heeft daar kan geen bedrijf omheen. Bij mijn bureau krijgt ontvangt u een brede inhoud van de trainingen en coachingstrajecten. Als telefoniste- receptioniste begonnen, jurdisch secretaresse en directiesecreresse en leidinggevende,  kan ik als geen ander begrijpen wat de praktijk met zich meebrengt. Aansluitend 9 jaren ervaring op het trainervak, maakt het succes met de hoge cijfers van de cursisten in 2012 een 8,5 voor de trainingen en een 8,8 voor de trainer tot een succes.

Een greep uit mijn klantenbestand kan ik u met trots vertellen: ABN Amro Bank, Voetbalclub AZ, Makelaarsland, Yulius, JuRO Unirek, Roele De Vries Recycling, Deurwaarderskantoor Van der Meer, Van der Leygraaf Makelaars, Van Egmond Makelaardij, de KNB (Koninklijke Notariele Beroepsorganiatie), de SER (Sociale Economische Raad),  Dynadata, NH-Websites en het Luxor Theater.

Er staan al weer wat projecten op het program voor het najaar. We gaan gewoon door, ook met de crisis. Gelukkig zijn er goede berichten vanuit diverse markten, de huizenmarkt trekt weer aan en de verwachtingen m.b.t. de groei zit er aan te komen. Mijn motto de afgelopen 9 jaar, voor de crisis, tijdens de crisis en na de crisis is en blijft: Blijf in jezelf geloven, toon vechtlust en blijf innovatief.

Uit het leven gegrepen: vandaag heb ik mij onder andere voorbereid voor een powercollege van morgen 9 oktober voor 300 medewerkers in de gezondheidzorg. Uiteraard heb ik daar heel veel zin in en met passie zal ik de materie en praktijk overbrengen.

Op naar mijn 10-jarig jubileum op 24 september 2014. De voorbereidingen zijn in volle gang, want het succes met mijn klanten gaan we gewoon weer vieren net als in 2009.

Met vriendelijke groet,

Esther van Bronkhorst
Trainer, coach, ervaringsdeskundige en veranderadviseur.

Geen reacties