19 Secretaresses opgeleid naar hoger niveau

Reactie cursist
Geplaatst op Mrt 23, 2012 | Geplaatst in  Nieuws | Door Esther | Geen reacties


Maart 2012, verslag van 2 teams met topsecretaresses en reacties maatwerktraject Professioneel Telefoneren en Effectief omgaan met lastige klanten.

Afgelopen maart 2012 was het dan zover. 19 Topsecretaresses zijn opgeleid tot een hoger niveau aan de telefoon en in de communicatie door onze trainer. De dames hebben een intensieve trainingsdag gehad met veel leermomenten.

“Esther van Bronkhorst: De meest creatieve en leuke reactie van cursiste na het volgen van de maatwerk training:

” Cursus geven doe jij goed omdat je snapt hoe het wel moet!”

Door de interactie van de secretaresses en het open karakter van de 2 trainingen hebben wij het traject tot een succes kunnen brengen. Het inlevingsvermogen alsmede de ervaring van de trainer en de kennis van zaken op het vakgebied van de dames brachten alle partijen positief tot elkaar. Onze trainer heeft in haar loopbaan als secretaresse, juridisch secretaresse en directie secretaresse gewerkt. Dit is mede de juiste match om alle curisten een inhoudelijke leerzame trainngsdag te kunnen geven.

Reacties van de dames/cursisten zijn onder andere:

* Goede tips en voorbeelden.
* Vooral voorbeelden uit de praktijk.
* Goed dat ik meer geleerd heb. Ik ga beter communiceren en het gesprek afsluiten.
* Verrassend, verfrissend en gezellig.
* Goed dat de sfeer goed was.
* Leerzaam om te horen en te oefenen wat je eigenlijk de hele dag doet.
* Het is goed dat ik vandaag wel geleerd heb.
* Ik zie het als een update.
* Nuttige tips en praktisch gericht.
* Goede training, goed tijdsbestek en goede trainer.
* De telefoonetiquette en het rollenspel was zeer leerzaam. De tips etc.
* Ik ga aan de slag met de zinnen anders te formuleren.
* Ik vond het prettig dat iedereen serieus genomen werd.
* Ik ga de adviezen toepassen en ik vond het gezellig.
* Ik vond het prettig dat er cases waren onderling. Het rollenspel.
* Goede en leuke informatie training.
* Het is goed dat er veel nadruk werd gelegd op het empatisch vermogen.
* De training is leerzaam en méér aspecten dan alleen telefonie!
* Ik ga mijn leerdoelen in de praktijk toepassen
* De adviezen ga ik zeker toepassen in de praktijk.
* Goed voorbereid, enthousiaste overbrenging.
* De trainer heeft goede kennis van zaken hoe het in ons vak er aan toe gaat.
* Chapeau!
* Cursus geven doe jij goed omdat je snapt hoe het wel moet!
* Ik ga op de telefoongesprekken letten en de etiquette.
* Bewustwording en leuk om de collega’s samen te zijn.
* Het is goed dat we met elkaar de diverse ervaringen delen.

 

Leidinggevende en hoofd Personeelszaken hebben hun mening en beoordeling gegeven door middel van een referentie/aanbeveling voor onze organisatie te schrijven.

Ontvangen 19 maart 2012 referentie

Ondergetekende verklaart hiermee dat mevrouw Esther van Bronkhorst in maart 2012 bij onze organisatie twee keer een eendaagse telefoontraining heeft verzorgd voor de secretaresses.

De training bestond uit een theoretische deel en praktijkoefeningen, waarbij voldoende ruimte was voor het bespreken van individuele situaties en het stellen van vragen.

Mevrouw Van Bronkhorstheeft de training deskundig en met veel enthousiasme verzorgd en de secretaresses aandachtpunten meegegeven voor hun functioneren.

Den Haag, 14 maart 2012

Hoofd Personeel en Organisatie
Landelijk orgaan, betreffende 2 incompany maatwerk telefoontrainingen voor totaal 18 secretaresses.

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *